הבית השרוף בכפר דומא
הבית השרוף בכפר דומאצילום: פלאש 90

הותר לפרסום כי בימים האחרונים נעצרו לחקירה על-ידי גורמי הביטחון צעירים יהודים החשודים בהשתייכות להתארגנות שביצעה פעולות נגד ערבים.

במסגרת חקירת הצעירים נבדק האם הם עומדים מאחורי ההצתה שאירעה בכפר דומא בבנימין בסוף יולי 2015, בה נספו שלושה מבני משפחת דוואבשה.

דובר משטרת ש''י מסר כי מהלכי החקירה מתבצעים תוך שיתוף פעולה בין שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל ופרקליטות המדינה. שאר פרטי החקירה, לרבות זהות העצורים הינם תחת צו איסור פרסום.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את אחד החשודים בפרשה טוען כי המשטרה והשב''כ פוגעים באופן מהותי בזכויותיו של מרשו. "לאט לאט אנחנו הופכים להיות כמו ארגנטינה. לא מאפשרים לראות אותו, לא מביאים אותו לדיונים בבית המשפט, מסתירים אותו במרתפי השב"כ וזאת לאחר שהסתבר שבמהלך מעצרו הוא הוכה והותקף. ככה לא מנהלים משטר דמוקרטי".

עו"ד חי הבר המייצג עצור נוסף מטעם ארגון חוננו, מסר: "לאחר 8 ימים בהם מרשי מצוי עצור מבלי שראה את עורך דינו או את בני משפחתו ואף שופט, הותר לציבור לדעת כי במדינה המתיימרת להיות דמוקרטית ניתן הלכה למעשה 'להעלים' אנשים מבלי שאף גורם יוכל לבקר את פעילות גורמי החקירה.

''אני סבור כי ככל שהתמונה תתבהר ניתן יהיה להבין כי הודעות של רשויות החקירה בדבר התקדמות בחקירה כזו או אחרת הן חסרות אחיזה במציאות", הוסיף הבר.

עו"ד עדי קידר המייצג גם הוא חלק מן העצורים אמר כי "אין לנו אפשרות להתייחס עניינית לחשדות והראיות שיש או אין כנגד החשודים. מה שכן ניתן להגיד בצורה ברורה ומדוייקת, הוא שבמהלך השבוע האחרון, מדינת ישראל באמצעות כל ראשי רשויות אכיפת החוק, שב"כ משטרה, פרקליטות וגם בתי המשפט, עשו יד אחת, ובמהלך כל השבוע הזה נעשו הפרות חוק והפרת זכויות אדם מהמדרגה הראשונה, והכשירו כל שרץ אפשרי כדי לאפשר את החקירה הזו.

''ברגע שיוסר צו איסור הפרסום באופן מלא, ולא משנה מה יהיו תוצאות החקירה, התמונה שהציבור יראה היא תמונה מדאיגה מאוד לגבי רשויות אכיפת החוק ומערכת המשפט", הוסיף.