דורש מאבק בגזענות. פריג'
דורש מאבק בגזענות. פריג'פלאש 90

הצעת חוק חדשה של ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) מבקשת לתקן את חוק שירות המדינה בצורה שתמנע ממי שמתגוררים מאחורי הקו הירוק להיות שגרירים של מדינת ישראל.

החוק יבקש לקבוע, "לא יתמנה אדם שגריר, קונסול, או ראש נציגות ישראל במדינה זרה, באם הוא מתגורר ב"אזור" כמשמעותו בחוק להארכת תקפן של תקנות-שעת-חירום (יהודה והשומרון – שיפוט בעבירות ועזרה משפטית), תשכ"ז-1967, או  בשטח שבריבונות מדינה זרה".

ההצעה באה כתגובה לסחבת באשר לאישור מינויו של דני דיין כשגריר בברזיל, על ידי הממשל בברזיליה.

ח"כ פריג' אמר לערוץ 7, "מדינת ישראל החליטה במתכוון שלא לספח את ההתנחלויות וכל עוד היא לא עושה זאת, לא ראוי שמי שחי בשטח שלא חלה עליו ריבונות המדינה ייצג אותה בחו"ל".

הוא הוסיף "משרד החוץ הפך בשירות נתניהו ממשרד שתפקידו לייצג את ישראל בעולם, למשרד שתפקידו להתגרות בעולם. מינוי שגריר לברזיל שהיה ראש מועצת יש"ע זו התגרות. כשסגנית שר החוץ מבקשת להניף את דגל ישראל על אל אקצה זו התגרות".

לדברי פריג', "הצעת החוק מבקשת למנוע מנתניהו לעשות שימוש בשירות החוץ הישראלי בכדי לייצא לחו"ל את ניסיונו ליצור לגיטימציה למתנחלים, להתנחלויות ולכיבוש".

הוא גם מסביר את עמדתו. "כפי שלא סביר ונכון ערכית ועניינית שאזרח ישראל המתגורר דרך קבע במדינה זרה, ישלח לשמש כראש נציגות ישראל באותה מדינה או במדינה אחרת , כך ראוי שיהיה ביחס לכל שטח שמדינת ישראל בחרה שלא להחיל בו המשפט השיפוט והמינהל שלה".