"קרן 'יחד' היא נס חברתי"

במסגרת שבוע המודעות לקרן 'יחד' בערוץ 7 פגשנו לשיחה את הרב הלל הורוביץ, יו"ר הקרן, שסיפר על העזרה למשפחות שאיבדו את יקיריהן.

"קרן 'יחד' היא נס חברתי", פותח הרב הורוביץ את דבריו ומוסיף, "החברה לוקחת על עצמה אחריות. אנחנו רגילים כאשר יש בעיות לפנות לממשלה, לביטוח הלאומי או לבעלי ממון, במקרה הזה החברה לוקחת אחריות על עצמה. הצלחנו בעזרת הרבה סיעתא דשמיא לאגד למעלה מ-18 אלף משפחות שכולן אומרות אנחנו ערבות לאחד ואחד ערב לכולנו".

הרב מתפעל מההצלחה של הקרן ואומר שזו עדות לחברה בריאה, "החברה מאמינה אחד בשני. החברה חושבת אחד על השני. החברה אומרת אני אתן קצת לשני גם אם אני לא מכיר אותו וגם אם אין לי שייכות משפחתית. כשאלמן או אלמנה נשארים לבד עם יתומים קטנים יש כאב עצוב שאי אפשר לתאר במילים, ואם לכאב הזה מצטרף גם קושי ומתח כלכלי המשפחה הזו נמצאת במשבר קשה".

לדבריו בעזרת נתינה של כמה עשרות שקלים המשפחות בקרן מעבירות מסר למשפחה שאיבדה את יקירה, "אנחנו כחברה אומרים למשפחה, 'אתם לא לבד, אנחנו כולנו איתכם', נתינה קטנה שהופכת להיות נתינה גדולה. כל אחד נותן עשרות שקלים בודדים.  אנחנו גובים רק כשקורה אירוע, והנתינה הזאת הופכת למאות אלפי שקלים למשפחות".

הרב הורוביץ מסביר על הסכומים ועל האופן שבו מטפלת הקרן במשפחות, "אנחנו רוצים להעמיד לכל יתום 150 אלף ש"ח שהייעוד של הכסף לבגרות של היתום ללימודים גבוהים וחתונה. הכסף משמש קודם כל כמטריית ביטחון כלכלית למשפחה, עצם הידיעה שהמשפחה יודעת שיש לכל ילד סכום זה כבר יוצר רוגע".

"אנשים מספרים על רגשות מעורבים, מצד אחד מצטערים על היתומים אבל מצד שני הידיעה שהנתינה הקטנה של כל אחד הופכת לנתינה גדולה ועוברת ישירות לטובת היתום, אנשים מרגישים שהם מקיימים את 'כל ישראל ערבים זה לזה' בצורה מושלמת". 

הרב הורוביץ מספר על השאיפה ועל התפילה שלו להמשך התפתחות הקרן, "אנחנו שמחים על 18 אלף המשפחות שהצטרפו ונתנו בנו אמון, ולמרות שזה מספר עצום, אנחנו שואפים להיות 36 אלף משפחות. יש פוטנציאל לגדול בלי סוף, יש מאות אלפי משפחות בעם ישראל. כל משפחה שמצטרפת היא שותפה לחסד ואם חס וחלילה משהו יקרה לה היא גם תהנה מהנתינה של קרן יחד".