כסף
כסףצילום: נתי שוחט, פלאש 90

ענבל אור היא יזמית הנדל"ן המוכרת שנעצרה אתמול (שלישי) בחשד להעלמות מס בגובה עשרות מיליוני שקלים. כך הותר לפרסום בצהריים לאחר שצו איסור הפרסום על שמה הוסר על ידי בית המשפט לבקשתה של אור ועורכי דינה.

אור, ששוחררה למעצר בית של 15 ימים, חשודה כי הוציאה חשבוניות כוזבות והעלימה עסקאות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים באמצעות חברות שבבעלותה.

על פי פרסומים של החברות בבעלותה, ביצעה ענבל אור במהלך העשור האחרון כ-27 פרויקטים באזור מרכז הארץ, הכוללים בנייה של כ-800 יחידות דיור. מחזור העסקאות שדווח למע"מ על ידי איחוד עוסקים במע"מ המאגד 6 מתוך 16 חברות שבבעלותה, עומד בתיק זה בלבד על כ-70,000,000 ש''ח במהלך חמש השנים האחרונות.

במהלך שנת 2015 התבקשה אור, באמצעות מייצגיה, למסור למחלקת הביקורת בתחנת מס קנייה ת"א מסמכים הקשורים לפעילותה העסקית, במטרה לבצע ביקורת שגרתית של אמיתות הדיווחים למע"מ.

ברשות המיסים אומרים כי ''אור התעלמה באופן בוטה מחובתה על פי חוק למסירת מידע, לא התייצבה לחקירות שנקבעו עמה או לחלופין נהגה לבטלם ברגע האחרון - התנהלות המעוררת חשד רב שיש ברצונה להסתיר ממצאים ולשבש את החקירה בעניינה''.

מחברת הנדל"ן של ענבל אור נמסר אתמול בתגובה, "החברה נתבקשה לאחרונה על ידי רשויות המיסים להעביר הבהרות בנושאים אזרחים. חשוב להדגיש כי החברה פועלת על פי חוק ובהתאם לחוות דעת מקצועיות. החברה משתפת פעולה לכל אורך הדרך עם רשויות החוק ומעבר לכך אין אנו יכולים להגיב".