קסניה סבטלובה
קסניה סבטלובהצילום: דוברות הכנסת

כמו בכל השנה גם השנה נתלו מודעות החתומות על ידי רב העיר בני ברק הרב משה יהודה לייב לנדא הקוראות לציבור הנשים לשמור על צניעותן בחג הפורים ולא להתגודד ברחובה של עיר.

"מתוך הניסיון מן הקורה בליל פורים ברחובה של עיר הנני פונה להורי בית ישראל ואל המחנכים והמחנכות להזהיר את הבנות שלא תצאנה לרחובה של עיר בליל חג הפורים", לשון המודעה, "כל כבודה בת מלך פנימה ויקיימו השמחה בביתן בכל משפחה ומשפחה".  

אולם השנה המודעה הצליחה להרגיז את ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) וזו דורשת מעיריית בני ברק להסיר את מה שכינתה "שילוט ההדרה" מרחבי העיר.

"בימינו נס פורים לא היה קורה, ואסתר המלכה הייתה נכלאת בביתה ולא מצילה את עם ישראל", כתבה בדף הפייסבוק שלה.

לדבריה, עיריית בני ברק צריכה להסיר את השלטים האלה שמבזים את התרבות והמורשת היהודית ואת הנשים הגדולות בהיסטוריה שלנו, "לצערינו דבורה הנביאה, יעל הגיבורה ורות המואביה לא היו מקבלו היום אפילו תפקיד זוטר בציבוריות החרדית בישראל".

"ונקודה למחשבה: אם כך היו נוהגים בתקופת המגילה, לא היינו שומעים על אסתר המלכה, וכנראה שנס פורים לא היה מתרחש. אני קוראת לכם לשתף את הפוסט, עד שהשילוט המבזה והמדיר הזה יוחלף בקריאות לכל נשות ואנשי העיר לחגוג את החג. חג שהתרחש בזכות אישה שלא הדירה רגליה מהרחוב: אסתר המלכה", הוסיפה.