"חרדה גדולה". הרב אברהם גיגי
"חרדה גדולה". הרב אברהם גיגיצילום: יח"צ

רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי, מגיב לפיגועי הטרור שאירעו הבוקר (שלישי) בבריסל, בהם נרצחו 23 בני אדם.

״אנחנו בחרדה גדולה, כי לא נדע מה ילד יום. הנחיית שירותי הביטחון בבלגיה לתושבים היא להישאר כל אחד במקומו ולא לנוע בדרכים. התחבורה הציבורית שותקה לחלוטין והמתח מורגש ברחובות", מספר הרב גיגי.

הוא סיפר כי במקביל למתקפת הטרור התארחו בבית הכנסת הגדול בבריסל תלמידים שאינם יהודים שנתקפו בחרדה. ''המאבטחים המוצבים דרך קבע הרגיעו אותנו".

הרב גיגי הביע ספק אם חגיגות הפורים בעיר יתקיימו כסדרן. "למחר תכננה הקהילה היהודית מסיבת פורים וקונצרט חגיגי. כעת לא ברור האם נקיים אותה. אקבל הנחיות משירותי הביטחון וכך ננהג. אני מבקש לשלוח את תנחומי הקהילה היהודית בבלגיה למשפחות הפצועים ומאחל החלמה לפצועים. ירחם ה' על אירופה".

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט הוסיף כי "רבני אירופה מתאחדים בתפילה עם משפחות הנרצחים ועם הפצועים של מתקפת הטרור בבריסל. התקפת הטרור הזאת היא הכרזת מלחמה של הטרור הפשיסטי האיסלאמי נגד בירת אירופה המאוחדת ונגד כל החירויות והערכים של אירופה".

"בבתי הכנסת בעולם יקראו השבוע את מגילת אסתר שבו סופר על מאבק בין כוחות החושך והאור, ושהמאבק הזה יכול להסתיים אך ורק על ידי ההכרה והידיעה הברורה מי האויב ועל ידי השמדתו. אנו תפילה שאירופה המאוחדת תדע לאחד כוחות להילחם בכוחות הרע והחושך והטרור בגבולות, באינטרנט במסגדים ובשווקים", דברי הרב גולדשמיט.