מתאים לגוף וגם לנפש
מתאים לגוף וגם לנפשצילום: מרים אלסטר פלאש 90

שבע וחצי בבוקר, בנותיי ארוזות היטב. זה עתה סגרו אחריהן את הדלת, ואני מתיישבת לאיטי מול המחשב, מתחילה למלל את הבלתי אפשרי. הקפה חם, עוד לגימה ועוד אחת, מנסה לחמם את מנועי הלב והרגש כדי לפרוש בפניכן נושא כל כך רגיש. רגיש בשבילי.

את המדור הזה אני כותבת כבר חודש ימים, מרגע שהעליתי בפני העורכת את הרעיון הוא נוסע איתי בדרכים, הולך לישון איתי בלילות, נכנס איתי למקלחת. בכל פעם שמגיע המשפט הנכון אני מנסה לתפוס אותו בשתי ידיי, אבל בן רגע הוא חומק ממני ובורח כאילו אומר: עזבי, תני למילים הנכונות להגיע. הן ילטפו ויעטפו, ואולי אולי קצת ירפאו.

***

ילדות מלאה עברה עליי אי שם במושבה קסומה בצפון הארץ. לחיי המלאות ריפדו את תמונות ילדותי באופן תדיר. פרט לשם הארוך והמסורבל שהוריי זיכוני בו, סחבתי על גבי עודף משקל שלא ממש תרם ולא סייע לי בהשתלבות החברתית ובכלל.

כל כך רציתי להיות חלק. התמדתי לרדת למטה לגינה כדי לשחק עם כולם כדי להיות רגילה, אבל המשקל המיותר היה תעודת הזהות שלי בחברה, והוא לא הצליח לשרת אותי נכונה - ולא משנה כמה אהבה וביטחון קיבלתי בבית.

והנה גדלתי והפכתי מילדה לנערה ולאישה, והקב"ה ברוב טובו נטע בתוכי יכולת לסייע לנשים באשר הן לראות את עצמן באור אחר דרך הבגדים. לא פעם נשזרים במפגשים אלה סיפורים שמובילים אותי אל מאחורי הקלעים של חייהן, אל ביתן הפרטי, אל הילד או הילדה שלהן שמידותיהם גדולות מהרגיל, ונושא הלבוש שהופך לתסכול מתמשך.

ואז בטבעיות עולה על הלשון השאלה: "אז ברוריה, מה עושים? יש לך איזה פתרון? כל מה שיש בחוץ כבר לא עולה עליו/עליה?" ואני מביטה בהן ורואה את חוסר הנוחות, את הקושי, את החשש, את הרצון לתת את הכי טוב שאפשר בתוך לא מעט חוסר אונים, ואני יודעת שאפשר.

***

כבר עשר דקות הסמן מהבהב מולי, המילים זחלו להן במורד הגרון ואיתן גם הדמעות. הקפה התקרר והגב שלי כבר כואב. גם אחרי שאסגור את המחשב הם ילכו איתי - התמונות, המשפטים שכתבתי. אני אחזור על הכול בעל פה, ואתהה האם הצלחתי להעביר לכן את המסר דרך המילים, או שפשוט התמונות של הילדה המיוחדת שניבטות אליכן עכשיו יעידו בשבילי שגם אני מתמודדת כל יום מחדש, כל רגע, כל דקה. כי לפניכן מחייכת בתי שלי האהובה, אוריה.

איך רוכשים בגדים לילדות מלאות?

הטיפים הללו מיועדים לילדות בנות 9 עד 12 (בבנים נעסוק בפעם אחרת), והכול בעירבון מוגבל. מדוע? מכיוון שבשלב זה הגוף מתפתח ומשתנה אצל כל אחת בקצב שלה, ולכן חשוב לי לציין שמה שנכתב כאן הוא נקודות כלליות וייתכן שלא הכול יתאים לכולן.

גזרות

לילדות מלאות נכון להניח שמלות או טוניקות בגזרות ישרות. לאחר מכן יש לעבור לגזרות שנחתכות מתחת לחזה, כלומר שמלות בגזרה גבוהה (בשמלה הלבנה עם החגורה הצהובה החיתוך הוא במרכז הגוף בסיוע החגורה, אני העליתי אותו למעלה). גזרות שבהן החיתוך הוא בבטן, הווה אומר במרכז הגוף, פחות מדויקות במקרה הזה. אלא אם אני מניחה מעליהן עליונית, ועל כך נרחיב בהמשך.

גזרה ישרה ולא מתרחבת
גזרה ישרה ולא מתרחבתצילום: מרים אלסטר פלאש 90

חולצות וחצאיות

חולצות בגזרת A או בגזרה ישרה שמתרחקת מהגוף, או טוניקות עד אמצע הירך (ולא מעל), מאוד מחמיאות לילדות מלאות. אם החלטת על טוניקה, הניחי חצאית בגזרה ישרה, לא מתרחבת. לא חולצות בלון שנגמרות מתחת לבטן ולא חצאיות בלון - אותן תשאירו בחנות לילדות הרזות. מפתח החולצה בחלק העליון רצוי שיהיה בגזרת V או עגול, אך כזה שיהיה יחסית סמוך לפנים ולא מתרחק מדי.

הדפסים

הדפסים בחלק העליון נהדרים לילדה מלאה, אבל שימו לב: הכול צריך להיות בפרופורציה. אם ההדפס גדול מדי ויושב על כל הבטן, הוא למעשה יוצר מציאות הפוכה שמחדדת ומבליטה את הבטן. הדפס בינוני יעשה עבודה נכונה יותר למראה הכללי.

אורך הבגדים

בארבעת הסטים הללו בחרתי להניח שמלות עד הברך. שמלות בגזרה ישרה וארוכה מחמיאות מאוד לילדות מלאות. אל תחששו מהאורך, אלא אם מדובר בילדה ממש נמוכה, שאז המראה יכול להפוך למגוחך. השמלה הארוכה הייתה מוכנה לצילומים, אך אוריה הייתה מותשת מכל החיות שהקיפו אותה. אבל בהגיעכן לחנות אל תוותרו, נסו ותיווכחו.

לבחור בדים אווריריים
לבחור בדים אוורירייםצילום: מרים אלסטר פלאש 90

נוחות

בגדים מבדים אווריריים מתאימים הן למבנה הגוף והן לנפש. תחושת העודף לעתים מעיקה, והנחת בגדים נוחים מסייעת ותורמת רבות להתמודדות עם הנושא. שלושת הסטים שבחרתי להניח על אוריה כולם מבד שיפון, מעט רחבים יחסית ופחות נצמדים.

למה? א. היא בפשטות לא אוהבת צמוד כי זה לא נוח לה! ב. זה הרבה יותר נעים ומחמיא. ג. מרחב התנועה שלה בבדים מהסוג הזה גדול יותר, מה שמאפשר לה לנוע יותר בחופשיות, ולה באופן אישי זה מאוד חשוב.

השמלה עם צווארון הטורקיז צמודה יותר, ועליה היה לי חשוב להניח עליונית שתיתן פוקוס מצד אחד לחלק העליון ושני קווי אורך כדי לטשטש את מבנה הגוף העגלגל.

להוסיף עליונית שתטשטש
להוסיף עליונית שתטשטשצילום: מרים אלסטר פלאש 90

חנויות

פרט לחנויות שמהן לקחתי את הפריטים המצולמים, אני מצליחה למצוא בגדים גם בזארה, ב‑GAP, וכמובן ברשת (כתבה על מציאת בגדים ברשת – בעזרת השם בגיליונות הבאים). ויש חנות אינטרנטית אחת שתופרת שמלות מושלמות לפי מידות הילד. חפשו בפייסבוק: samestorywear.com, מומלץ בחום רב.

פורסם ב''פנימה''

לרכישת מנוי