גם בבית, אל תוותרי לעצמך
גם בבית, אל תוותרי לעצמךצילום: שאטרסטוק

מכיוון שאת לא יודעת מתי תיכנס הפגישה הבאה, גם כשאת נמצאת בבית תמיד עדיף להיות ערוכה ומוכנה.

בלי קשר ללוח הפגישות כדאי לקום בבוקר, להתלבש ולהתארגן, ולגשת לעבודה מסודרת ומטופחת. זה נותן ניחוח אחר לכל היום, ובעיניי מזמין גם אנרגיה חיובית לעשייה.

נראוּת

החוש הראשון שמופעל אצלנו כשאנחנו פוגשים אדם חדש הוא חוש הראייה. שלוש שניות - וכבר מתחילה לה פטפטת פנימית אין סופית על מי שעומד מולנו. כשאת לובשת את עצמך נכון, מכובד ומדויק לך, ישימו לב אלייך ולמה שאת רוצה להעניק ולהעביר הלאה לעולם. לעומת זאת, אם לא דייקת והרשית לעצמך להניח שמלה מעט מקומטת, או שישנו כתם בולט בחצאית, החולצה כבר עבר זמנה או הצבע שבחרת להניח ביחס לפנייך בוהק וחזק מדי - תשומת הלב תופנה לשם! שימי לב, הפרט הקטן עושה את ההבדל לגדול.

מסרים

באמצעות הבגדים שאנחנו מניחות על עצמנו אנחנו מעבירות מסר לא מילולי לסובבים אותנו. חייל שלובש מדים, רופא שלובש חלוק ואשת שירות שמחויבת לחולצה מכופתרת - כל אלה מעבירים מסר ברור של התפקיד שהם ממלאים כרגע. לכן רצוי להבין ולברר את הסיפור שאני מעוניינת לספר באותו יום. כי אם נרצה או נתכחש - אנחנו מספרות סיפור.

הקסם בלבוש הוא האפשרות להוציא מתוכנו בכל פעם מחדש חלק נוסף שאנחנו רוצות לבטא, תוכן פנימי שיכול לצאת החוצה אם רק ניתן לו את תשומת הלב הראויה.

תורתנו הקדושה מלמדת אותנו על הקשר המיוחד בין הבגדים לתפקיד, ובהתאם לכך למעמד ולרעיון. אפשר לראות זאת היטב בפרשות המסיימות את ספר שמות שבהן מתוארים בפרוטרוט בגדי הכהן הגדול, וכן במגילת אסתר, ובל נשכח את יוסף וכתונת הפסים.

יצרתיות

כשאני רוצה למסור לעולם מסר של רצינות, הסגנון הקלאסי ישרת זאת היטב: חולצה מכופתרת, חצאית ישרה בגזרת עיפרון וכו'. ובכן, את זה תוכלו לקרוא בכל מגזין אחר. ממני תשמעו דעה נוספת: מעט יצירתיות ומעוף בבגדים לא יזיקו. בין אם את עובדת בבית ובין אם בחוץ, תבּלי את בגדייך בצבע ובאקססוריז מעניינים. צבע נעליים מעט שונה הוא בדיוק הדרך לספר שאת משהו מיוחד ויש לך המון מה לתת למי שעומד מולך. רק שמרי על מראה מונוכרמטי, כלומר אחידות בצבע בין החלק העליון לתחתון, ומשחק של יצירתיות בכיסוי הראש ובנעליים. או להפך: אם השמלה מודפסת, כמו במקרה של טליה, דאגי לכך שתהיה התכתבות בין הנעליים, העליונית וכיסוי הראש.

תכנון

אם את מתקשה בבחירת הבגדים וגם אם לא, תכנון יום המחרת יכול לסייע (ויש כאלה שאפילו מתכננות יותר מכך, באמצעות טבלת הפגישות ביומן). אני עושה זאת על בסיס קבוע, ורגע לפני כן אני שואלת את עצמי כמה שאלות: מה אני רוצה לשדר מחר כשאעמוד ואנחה? האם סגנון הלבוש שלי תואם את המקום שאני נוסעת אליו? האם זה נוח לי ומשמח אותי?

ואסיים במשפט של מעצבת האופנה המהפכנית קוקו שאנל: "אם תתלבשי ברישול - הם ישימו לב לשמלה. אם תתלבשי ללא דופי - הם ישימו לב לאישה", כלומר אלייך.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי