הסלון של משפחת דוד
הסלון של משפחת דודצילום: נתי שוחט

הדרך למצפה כרמים מתפתלת בין הרים וגאיות. כביש צר ופתלתל על ציר 60, בואכה כוכב השחר, מספר לנו שעוד מעט ואנחנו שם.

כל כך בראשיתי. כל כך ארץ ישראלי. ים המלח מחד, הבקעה על הריה המדבריים, ומנגד הר הקובה שכולו ירוק ופורח בעונה זו של השנה. ובתווך - בתיו של מצפה כרמים, בתי אבן וקרוואנים וגינה גדולה במרכז.

מצפה כרמים הוקם ביום העצמאות, ה' באייר תשנ"ט, בסמוך ליישוב האם, כוכב השחר. בתחילה כשכונה ואחר כך כיישוב בפני עצמו, כאשר בניהם של ותיקי היישוב ומקימיו רצו עצמאות משלהם.

משפחת דוד

רותי דוד (37), נשואה לניר, אם לשמונה, רכזת קהילה ביישוב רימונים הסמוך.

למה מצפה כרמים?

הגענו לפני כעשר שנים למצפה, והתאהבנו מהרגע הראשון. התאהבנו באנשים, בנוף, במגוון, בשלווה. יש כאן איכות מיוחדת באנשים, במידות, משהו באוויר. את הבית בנינו לפני כארבע שנים, לאחר הקפאה מייסרת וארוכה, אבל היה ברור לנו שאנחנו מחכים וכאן נבנה את ביתנו.

המיוחד במצפה כרמים הוא האוצר האנושי. גרים כאן אנשים מכל גוני הקשת הדתית, אבל מה שמייחד את כולם הוא עין טובה, לב טוב, חסד ועזרה הדדית ותחושה של משפחה אחת גדולה, שותפות ברגעי שמחה ועצב. ועוד לא דיברנו על נוף הקדומים המרהיב הצופה לכרמי זיתים ויין, להרי הירדן ולהר הקובה. בקיצור, נוף עוצר נשימה.

עיצוב:

בית משפחת ניר הוא אחד מן הבתים שנבנו ביישוב בפרויקט משותף. על אף האחידות שנכפתה עליהם, הבית קיבל אופי מאוד אישי ועדין.

החלל הוגדל, ובהגדלה נוצרה פינת אוכל אינטימית הפונה אל נוף הכרמים. הבית מעוצב בקו בהיר, רהיטי עץ ובדים בצבעי פסטל רכים. במטבח, שחזיתותיו לבנות, כל פרט מוקפד והכול אסוף לכדי סגנון אחיד וביתי.

החלל אינו גדול, אך בזכות הרהיטים הבהירים ישנה תחושת מרחב נעימה.

כמעט כל הבית רוהט בעזרת רהיטים שנקנו או התקבלו מיד שנייה, ובכל זאת הקו העיצובי נשמר.

פינה אהובה:

הגינה מטופחת ומעוצבת בקפידה על מנת ליהנות מן הנוף המדהים בכל שעה ובכל עונה.

משפחת מואטי

טל (33), נשואה ליוני אם לחמישה, עובדת סוציאלית בישיבת 'אהבת חיים' בכוכב השחר, ישיבה תיכונית שמיועדת לתלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז.

משפחת מואטי
משפחת מואטי

למה מצפה כרמים?

הגענו ליישוב לפני שש וחצי שנים בסוף חודש אלול, כשהייתי בסוף ההיריון עם שחר. לאחר כמה ימים אצל ההורים חזרנו למצפה, ובמשך שבוע שלם זרמו אלינו ארוחות מאנשים שכלל לא הספקנו להכיר. אז הרגשנו שבחרנו טוב והגענו למקום הנכון בשבילנו.

מה שמיוחד במצפה כרמים הוא הפשטות והבריאות הנפשית ששוררת במקום. אנשים חיים כאן מתוך שמחה ועזרה הדדית, מתוך חיבור לתורה ולאדמה. הנוף הפיזי והאנושי הקסימו אותנו, ותחושת המרחב והחיבור לטבע משכו אותנו.

עיצוב:

בית משפחת מואטי שוכן בצמוד לבית משפחת ניר. גם הוא חלק מהפרויקט, וכאן דווקא הרעיון היה להפיק את המרב ממה שיש בלי לשנות הרבה.

המטבח חמים עם חזיתות בציפוי פורניר, ובפינת הישיבה נבנה ספסל ארוך לשמחת הילדים.

טל הכינה שני פסיפסים צבעוניים שהוצבו בלב הבית ומוסיפים צבע ואמירה אישית. יתר הקירות מקושטים בציורים צבעוניים שציירה אמו של יוני. כל האמירה כאן היא להפוך חיסרון ליתרון, כך שעמוד שמצא עצמו בטעות במרכז הבית הפך לפינה מקושטת ומעניינת, ופינה רגילה מאחורי הגז הפכה לצבעונית בזכות יצירה של טל.

גם הבית הזה פונה אל הנוף המרהיב, שבמיוחד לכבודו נבנתה מרפסת עץ גדולה ונעימה.

משפחת מואטי
משפחת מואטיצילום: נתי שוחט

פינה אהובה:

בכניסה לבית ישנה יצירה מקרמיקה ופסיפס שהכנתי, עם הכיתוב "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני". הדבקנו אותה על הקיר החשוף. אני אוהבת את השילוב בין הצבעים החיים בין המסר של זכירת החורבן.

אני גם אוהבת מאוד את הדֵק שיש לנו מחוץ לבית. נשקף ממנו נוף מרהיב של ים המלח, הרי אדום ומואב.

משפחת לוי

הדס לוי (28), נשואה לאליאל ואם לשלושה ילדים, אדריכלית ומעצבת פנים.

למה מצפה כרמים?

התאהבנו במקום. בפעם הראשונה שבאנו לראות את מצפה כרמים, הרגשנו מיד שמצאנו את המקום שאנחנו רוצים לגור בו. מאז אנחנו פה כבר ארבע שנים. יש כאן קסם ונוף מטריף, וכמובן הקהילה המדהימה.

עיצוב:

משפחת לוי היא משפחה צעירה שעדיין מתגוררת בקראוון. לאחרונה הם עברו דירה בתוך היישוב לקרוואן שבו הם מתגוררים עכשיו.

הדס היא אדריכלית ומעצבת פנים, והבית מוקפד ומעוצב ככל שהתנאים מאפשרים. את רהיטי העץ במטבח בעלה בנה במו ידיו. החלל מאוד נקי ולא עמוס, וספריית הגבס עברה איתם מהקראוון הקודם.

מכיוון שהם מתגוררים בקראוון, הדס מקפידה מאוד שיהיה בכל חדר רק מה שנחוץ. כך נחסך הרבה בלגן ואפשר להסתדר בכיף גם בקראוון.

פינה אהובה:

הדלפק היפה שבעלי בנה לי, וכמובן הנוף שנשקף מבעד לחלון.

משפחת גרינוולד

תמר (30), נשואה לאביתר ואם לשלושה ילדים, בעלת סטודיו לעיצוב גרפי.

למה במצפה כרמים?

הגענו לכאן לפני שנה וחצי, כשחיפשנו מקום להמשיך בו את חיינו. בנוף התאהבתי עוד לפני שהגעתי, ובאמת כבר בשבוע הראשון הרגשתי שזה זה. האנשים, הקהילתיות, האחווה ההדדית, וכמובן הנוף הכי יפה בארץ.

עיצוב:

הקראוון של משפחת גרינוולד חמוד ומושקע, ולכל פינה הוקדשה תשומת לב. אחד הרהיטים הוא רהיט ישן שנצבע בצבע תכלת בתוספת טפט פרחוני, הספה הלבנה קיבלה נגיעה של חן בעזרת כריות פרחוניות, והמטבח הוגדל בעזרת יחידת אי שנרכשה מיד שנייה.

גם תמר היא מעצבת גרפית, ובהתאם לכך הבית מלא בטקסטיל בהדפסים שונים, בעיקר בצבעים רכים. במעט מחשבה והשקעה ניתן להפוך גם קראוון לפינת חמד נעימה.

פינה אהובה:

האִ‏י - שולחן המטבח עם הכיסאות הגבוהים שסביבו מתכנסת המשפחה. הוא פרקטי מאוד, תוספת מבורכת למטבח פשוט של קראווילה.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי