מלון המלך דוד
מלון המלך דודצילום: מיכל פטאל, פלאש 90

בראיון ליומן ערוץ 7 מספר אביה גרושקו, נגן כלי ההקשה בהרכב 'ענבלים' על התקרית בה נדרשו הוא וחבריו להסיר את כיפותיהם וחברו להכניס את הציציות למכנסיו על מנת שלא לפגוע ברגשות מוסלמיים במלון המלך דוד.

לבד מדבריו של גרושקו הבאנו ביומן החדשות גם את ההקלטה המלאה של השיחות שהתקיימו לאחר האירוע, השיחות בהן ניסה נועם, מנהל הלהקה, להבין מהנהלת המקום מדוע נדרשו חבריו להסיר את הכיפות, מדוע כיפות וציציות נחשבות לאלמנט פוגעני עבור הקהל הערבי שבמקום ומה היה קורה לו היו חברי להקה מוסלמיים נדרשים להסיר כאפיות או סממן ערבי אחר על מנת שלא לפגוע ברגשותיהם של אורחים יהודים. שאלות שלא זכו למענה של ממש.

גרושקו מספר על האירוע שהתרחש ביום רביעי שעבר, כאשר הוא וחבריו הגיעו למלון הירושלמי הוותיק על מנת להופיע באירוע הוקרה לעובדים. בדבריו הא מדגיש כי איש לא אמר לחברי ההרכב כי הם צפויים להופיע רק בפני ערבים, אלא רק שמשום שרבים מהעובדים במלון ובכלל בענף המלונאות הם ערביים התבקשו להתאים את הרפרטואר לקהל והדגיש את הקצב והמוסיקה הערביים במהלך האירוע.

"הגענו לחדר אוכל 'קיסר', אנחנו מקימים הגברה, מכוונים את הכלים, וכמה דקות לפני ההופעה קיבלנו טלפון מההפקה ואמרו לנו שהמלון רוצה שנוריד כיפות", הוא מספר על שיחת הטלפון שהחלה את האירוע כולו.

חברי הלהקה התווכחו עם מפיקת האירוע תוך ניסיון להבין מה מביא לדרישה שכזו ובסופה הציעו הם עצמם שיחבשו כובעים. "הביאו לנו כובעים מצחיקים ולא מכבדים, כובעים עם ציור של סמיילי עליהם. שמנו את הכובעים ואחרי עשרים דקות מאז שהתחלנו לנגן ביקשו שנכניס ציציות. היו צעקות בטלפון והם התקפלו מהדרישה הזו", הוא ממשיך ומספר.

לאחר האירוע כולו עלה נועם, מנהל הלהקה אל ההנהלה ושם החלו השיחות שאת הקלטתן הבאנו ביומן. גרושקו מספר שהשיחות הללו הסתיימו בתחושת כעס גדול של נועם עצמו, שאינו חובש כיפה בעצמו, על עצם הבקשה שהתעוררה, "אמרנו לעצמנו שהציבור צריך לדעת על הדבר הזה. צריך שידעו שיהודים לא מחביאים כיפות", הוא אומר בהתייחסות לדבריו של חבר הכנסת סלומיאנסקי ולפיהם המענה לאירוע צריך להיות החרמתו של המלון.

מחברת מלונות דן נמסר בעקבות האירוע: "הלהקה הופיעה בשמחה ובאהבה. מעולם לא הייתה פנייה מצד הנהלת המלון ללהקה ובקשה להוריד את הכיפות. זאת אינה דרכנו וצר לנו על הניסיון לייצר פרובוקציות לא נכונות. הרשת מכבדת את כל הדתות ותמשיך לעשות כך גם בעתיד".