כפר השילוח
כפר השילוחעטרת כהנים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים החליטה היום (רביעי) לדחות בשבועיים את ההכרעה באשר לבניית מבנה יהודי בכפר השילוח.

הדיון בוועדה כמעט התפתח לתגרה. הצעקות והקריאות בין אנשי השמאל לתומכי הבנייה הגיעו עד לשפיכת כוס קפה מצידו של אחד מחברי השמאל בוועדה על חבר המועצה יצחק פינדרוס.

במהלך הדיון התברר כי לחצים והתערבויות מגורמים בכירים מאוד בעירייה וככל הנראה גם בממשלה ביקשו לסכל את אישור הבנייה המדוברת.

בתום הדיון הוחלט לדחות את ההכרעה בעניינו של המבנה בכפר השילוח לעוד שבועיים. זאת בשעה ששאר המיזמים אושרו כבר היום.

עו"ד אלדד רבינוביץ הגיב לאירועים בשם מגישי ההיתר בכפר השילוח ואמר: "אנחנו רוצים להביע מחאה וזעזוע מהאפליה שביצעה היום עיריית ירושלים כלפי יהודים בעיר הבירה. לא ייתכן שמסיבות פוליטיות בלבד, בערב יום ירושלים לא יאושר היתר חוקי לבניה בכפר השילוח בניגוד להמלצת אנשי המקצוע. דבר זה מעמיד בשאלה את המחויבות של עיריית ירושלים לחוק ולשיוויוניות".

המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ, אשר תמך בבנייה, אומר: "אין ספק שזו החלטה פוליטית וההבטחה שהנושא יחזור לסדר היום בעוד שבועיים לא תעמוד בלחצים. אמרתי לפרוטוקול שמדובר בהחלטה פוליטית ולא תיכנונית. הוועדה לא דנה מקצועית ואני מתבייש שמי שקורא לעצמו המחנה הלאומי, אינו בונה בירושלים".

מעיריית ירושלים נמסר כי "איננו מתכוונים להפלות לרעה בשום צורה מבנים בבעלות יהודית בשכונות ערביות. בקשת אישור הבניה בסילואן עלתה לדיון היום בוועדה המקומית, והוחלט כי יש לתקן בה מספר תקלות טכניות-מקצועיות בתכנון ולהעלותה לאישור בוועדה בעוד שבועיים.

''בניגוד לרמיזות שונות יצויין כי אין בוועדה המקומית אף פרויקט בניה שלא מאושר מחסמים פוליטיים והעירייה תמשיך לאשר בניה ולבנות בכל שכונות העיר על פי תכנית המתאר ליהודים וערבים כאחד וכך גם במקרה הזה".