לא מופתעת. השרה שקד
לא מופתעת. השרה שקדצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

שרת המשפטים, איילת שקד, לא נשמעת מתרגשת במיוחד מחשיפת ההסכמות בין אבו מאזן ליו"ר מפלגת העבודה, אך עם זאת מברכת על כך שמדינת ישראל ניצלה ממה שהיא מגדירה כ'קמפ דיויד 2'.

בראיון ליומן ערוץ 7 אומרת השרה שקד כי המידע על המגעים שקיים הרצוג עם אבו מאזן בניצוחו של אפרים סנה אינם מפתיעים כלל ועיקר. "זו האג'נדה הברורה של מפלגת העבודה ולא צריך לכעוס עליהם על שהם מנסים להוציא לפועל את האג'נדה שלהם. אני רק שמחה על כך שלעם ישראל יש שכל ונבחרה ממשלת ימין על מנת לא להוציא את התכנית הזו לפועל".

לדברי השרה שקד אין לראות בעצם קיומו של מו"מ בין הרצוג לעבאס מהלך חתרני אלא מהלך לגיטימי של תקופת בחירות והכנת הרצוג את עצמו לשלטון. "זה היה בתקופת בחירות והוא הכין את עצמו לשלטון. אני חושבת שזה מחדד את הבחירות האחרונות בין ימין לשמאל וכפי שאני אומרת לעם ישראל יש הרבה שכל ותבונה וטוב שניצלנו מניסיון קמפ דיויד שתיים לאחר שקמפ דיויד של ברק המיט עלינו את האינתיפאדה השניה".

בהתייחסה לדברי אפרים סנה בערוץ 7 ולפיהם אם נתניהו רוצה לקדם את רעיון שתי המדינות זה המתווה שבו עליו ללכת, אומרת שקד: "לי צר שגם ראש הממשלה תומך בהקמת מדינה פלשתינית. זה הבדל ברור בינו לבין הבית היהודי ואנחנו נעבוד בממשלה ונדאג, כל עוד אנחנו בממשלה, שזה לא יקרה".

"יש אלטרנטיבות אחרות. השר בנט ואני מדברים על סיפוח שטחי C ואוטונומיה מלאה בשטחי A ו-B, או סוג של קונפדרציה. נכון שמבחינת המחנה הציוני זה הפתרון שהם חותרים אליו אבל אנחנו חושבים שהפתרון הוא אחר".

הבית היהודי
הבית היהודיצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעקבות הדברים נשאלה שקד אם העובדה שכל העת קיים חשש מחבירה של נתניהו להרצוג וקידום אג'נדות כדוגמת זו של סנה, עובדה זו כובלת את ידיהם של אנשי 'הבית היהודי' החוששים מהחלפתם בהרצוג ואנשיו.

שקד משיבה כי "בסופו של דבר אנחנו בממשלה כל עוד נוכל להשפיע ונרגיש חלק משמעותי ממנה. בסופו של דבר זו הבחירה של ראש הממשלה שיחליט אם הוא רוצה ממשלה עם הבית היהודי כמו שהוא התחייב לפני בחירות או שהוא מעדיף ממשלה עם בוז'י הרצוג. בסופו של דבר זו החלטה שלו".

את דבריה אמרה שקד לערוץ 7 עם צאתה מכנס הסייבר שהתקיים בתל אביב, ובהקשר זה היא מבהירה כי בידיה של ישראל טכנולוגיות מתקדמות למלחמה בתחום זה ומדינת ישראל היא מעצמת סייבר, מעצמה טכנולוגית. 20 אחוז מהשקעות העולם בתחום הסייבר מתבצעות בישראל. ישראל מובילה גם בהגנה וגם בהתקפה".

באשר לשותפות עם מדינות אחרות בעולם אומרת שקד ש"יש מדינות ששותפות לנו בהרבה תהליכים טקטיים ואסטרטגיים, ויש, בעיקר מדינות ערביות, שאיתם אנחנו עובדים בשקט. ישראל מאוד מוערכת בתחום. אנחנו מקדמים את חוק הסייבר, אנחנו שותפים לעיצוב הדין הבינלאומי שמתעצב בימים אלה בתחום הזה. מדינות העולם נהנות מהיתרון שלנו והתובנות שלנו בתחום הזה".