מקרים שמכריחים אותנו להביט בזוגיות
מקרים שמכריחים אותנו להביט בזוגיותצילום: שאטרסטוק

שמיים בהירים. שמש מלטפת. את ובעלך נמצאים במסוק. עוד רגע תגיעו למקום מיוחד - אי טרופי קטן, שנועד רק לשניכם.

המסוק עוצר מעליו, וסולם חבלים משתחרר ממנו במהירות. אתם יורדים והמסוק עוזב, ושניכם נשארים על האי הקטן - לבד וביחד. אי זוגי.

אז מה את אומרת, מאחלת לעצמך חוויה כזו? או שמא המחזה הסוריאליסטי הזה ממש לא נראה לך מתאים?

לפעמים קורים לנו מקרים שמכריחים אותנו להביט פנים בפנים בזוגיות שלנו. אתגר הפוריות, למשל, נוגע בכל תחומי החיים. הוא עלול לפגוע בדימוי העצמי שלנו, בקשר עם ריבונו של עולם ואפילו ביחסים שלנו עם חברים ובני משפחה. אך אחד מהתחומים שמשתנה ללא ספק הוא היחד שלנו: ברית הזוגיות שכרתנו בינינו.

לזוג שחווה המתנה ארוכה לילד יש אחת משתי ברירות: להתרחק או להתקרב. מצבי הרוח המשתנים אצל האישה, חוסר האונים אצל הגבר, המכניות והחשיפה של היצירה הכי אינטימית ועוד מגוון משברים וחיכוכים, מציבים את בני הזוג בפני אתגר קשה של שימור הזוגיות חרף הקשיים. דרישת הזוגיות להשקעה ולטיפוח היא גדולה מאוד, אך לעתים דווקא השקעה בשלב ההמתנה יכולה להצמיח זוגיות טובה ובריאה יותר בהמשך.

אז איך אנחנו יכולים להפוך את הזוגיות שלנו מ"שורדת ויכוח" ל"דורשת טיפוח"? במסע שלנו גילינו כמה דברים שאולי עשויים לעזור.

אשמה או משא ה'?
חשוב שנזכור שאנחנו לא מחפשים אשמים. נכון, יכול להיות שהקושי אצלו, ויכול להיות שמתגלה בעיה אצלי, או אפילו אצל שנינו. אבל עם כל רגשות האשמה והטענות כלפי עצמי או כלפי בן הזוג, אנחנו מאמינים שהקב"ה בחר בנו – כזוג - לניסיון הזה. זוהי בחירה מכוונת מה', וזהו משא ששנינו נושאים יחד על גבינו, גם אם הבעיה הספציפית התגלתה דווקא באחד ולא בשני.

ריקוד זוגי
שלמה המלך לימד אותנו סוד חשוב בזוגיות: "טובים השניים מן האחד", הוא אומר, "כי אם ייפלו האחד יקים את חברו" (קהלת ד, ט‑י). האמת היא שפעם חשבתי שזה קצת מוזר, הרי לא כתוב שאחד נופל והשני עוזר לו, אלא ששניהם נופלים. אז איך יכול האחד - שנפל גם הוא בעצמו - להקים את חברו?
אך בשנות הציפייה שלנו ראיתי כמה זה נכון. כשאנו נתקלים באכזבה ובתסכול - שנינו נופלים. אך בכל נפילה יש אחד שיש לו טיפ-טיפה יותר כוח, כדי לקום בעצמו ולעזור לשני. ובכל פעם זה מישהו אחר. במצב כזה, של הישענות בפעם אחת ועידוד בפעם אחרת, נוצרת עצמאות אצל שני בני הזוג והקשר ביניהם מתחזק.

לגזור ולשמור
אחד הדברים שיכולים לעזור יותר מכול הוא ההכרה בחשיבות של ההנאה יחד. יציאה לבתי קפה ולטיולים זוגיים, ערבים מיוחדים ובילוי משותף לא רק "מעבירים לנו את הזמן בכיף", אלא גם עוזרים לנו לחוות יחד רגעים נפלאים שנזכור עוד שנים רבות. אז נכון, לא תמיד יש כוח וחשק, אבל כשיש - לכו עם זה עד הסוף ותיהנו כמה שאפשר. אנחנו לא מתחרטים אפילו על רגע אחד.

המסוק מגיע. סולם החבלים משתלשל מטה ושניכם עולים. איך תמשיך מכאן הזוגיות שלכם? זה, כמובן, תלוי רק בכם.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי