לכל אדם יש דם אחר, ייחודי לעצמו
לכל אדם יש דם אחר, ייחודי לעצמוצילום: שאטרסטוק

את הרגע הזה קשה לשכוח. אחרי שנה של סבלנות ועוד כמה חודשי מתח, החלטת שהגיע הזמן לפנות לבדיקה רפואית כדי להבין למה ההיריון המיוחל אינו מגיע.

בצער רב הרופא אומר שיש בעיה שמצריכה טיפול. אחות נחמדה סוקרת את האפשרויות העומדות בפנייך, החל מהתערבות כירורגית וכלה בכדור הורמונלי חזק מאוד שגובה מחיר מבריאות האישה והתינוק. לבסוף, כשהיא רואה את נצנוץ הדמעות בעינייך ואת מבטך המפוחד, היא אומרת: "אולי תנסי דיקור סיני? שמעתי שזה ממש עוזר, במיוחד לפריון".

בעבר הרחוק, כשרופאים סינים חקרו את מערכת הפריון, טרם הומצאו מכשירים חכמים כמו האולטרסאונד וגם בדיקות דם לא היו. אז איך ידעו במה יש לטפל?

את כל המידע הנדרש לגבי פוריות האישה שהגיעה אליו היה מקבל הרופא מהתבוננות, מקשב עמוק ומשאלות מקיפות על מערכות הגוף השונות ובפרט מאפייני הווסת. כך התקבלה תמונה מדויקת, רחבה ושלמה על אופי המערכת הגינקולוגית של האישה, ובהתאם לכך ניתנו צמחי מרפא או נקודות דיקור מתאימות.

רחם מרגיש
האם יש קשר בין הווסת ובין רמת הפוריות שלי? בוודאי, הרי הווסת היא הסימן הראשון לפוריותך.
ברפואה הסינית הרחם נתפס כאיבר מיוחד ומרכזי. בסינית הרחם נקרא xue xhi, כלומר היכל הדם או ארמון הדם. שם זה מעיד על הקשר שבין מצב הדם ליכולת להרות.

הדם שמרפד את הרחם אינו כשאר הדמים שבגוף. יש בו חיוניות יתרה. הוא מקבל תשומת לב מיוחדת מבחינת חומרי הזנה וטמפרטורה אופטימלית, כמו תיבת אוצר ובתוכה תמצית החומר הנשי.

הרחם, שנמצא בבטן התחתונה, הוא חוליה מקשרת בין שני איברים חשובים ביותר - הכליות והלב. ישנו מרידיאן (מסלול) מיוחד שמתחיל בכליות, עובר דרך הלב ומשם לרחם. מבחינה גינקולוגית אפשר להשוות את זה למערכת האנדוקרינולוגית. ההורמונים שנוצרים בשחלות נקשרים דרך זרם הדם אל מרכזי הבקרה ההורמונליים במוח (היפופיזה, היפותלמוס), ואת אותם איתותים הורמונליים קורא גם הרחם.

לפי הרפואה הסינית הלב אינו משאבת דם פיזית בלבד. הוא כולל בתוכו נשמה, רגשות וגם מוח - כל החלק העליון של הגוף. כך שהדם הפיזי, בדרכו אל הרחם, אוסף אל תוכו את כל הקומה העליונה של האדם.

ליהנות מהחיים
לכל אדם יש דם אחר, ייחודי לעצמו. הוא מושפע רבות מהרגשות ומהמחשבות האישיות שלו, ולכן אומרים שהדם הוא הנפש. לעתים הנפש מוטרדת מלחצים, מפחדים, מטראומות ומזיכרונות קשים. כמו למשל בחורה צעירה שעברה טראומה והווסת נפסקה לה בפתאומיות, או אישה שעברה דירה וחוותה הפסקה מסוימת.

כך גם ביכולת להרות. מסתבר שבישראל יש לחץ סביבתי גבוה במיוחד בנושא הפוריות. בוודאי שהלחץ הזה משפיע גם על מצב הרחם, השפעה פיזית של ממש: היצרות ורידים, שינוי בקצב זרימת הדם, בלגן הורמונלי. ידוע שבזמן מתח הדם יזרום אל הרחם בכמות פחותה.

גם חולשה פיזית שנגרמת מעודף לימודים, מעבודה מאומצת או מתזונה לקויה תקשה על מי שחפצה להרות.

נשמע מסובך? להפך, יש כאן דווקא בשורה טובה מאוד. שיעורי הבית להיום הם... ליהנות מהחיים! לנוח טוב, לאכול נכון, ובלי לפחד מהקושי להמשיך לרצות ולהתכונן. לכן אומרים ברפואה הסינית: "כשהלב מוכן, הוא ירשה לרחם לקבל את התינוק".

טיפול בדיקור סיני ייתן מקום לכל תחושה שלך, נפשית ופיזית. בהתאם לאבחנת המטפל תותאם לך תזונה טיפולית, שתכלול מזונות נקיים התומכים ישירות בחיזוק מערכת הרבייה.

יש לבחור במדקר או במדקרת שבקיאים בתחום הפוריות. עם זאת, את התוצאות הטובות ביותר מהדיקור ניתן להשיג רק כשהמטופלת נינוחה ובוטחת. דיקור עדין במיוחד הוא לעתים היעיל ביותר.

מאוזנת ובריאה

מחקרים מצביעים על עלייה ניכרת בסיכוי להרות בקרב נשים שבחרו להיעזר בדיקור סיני. לאחר הדיקור ניתן יהיה לזהות ויסות בממדים ההורמונליים, עיבוי של רירית הרחם, שיפור בזרימת הדם בשחלות וברחם וירידה במתח. טבלת מעקב חודשית הקרויה BBT תוכל להעיד על טמפרטורת גוף שהולכת ומתאזנת.

כמובן שיש מצבים מורכבים שדורשים תהליך ממושך יותר, אך הזמן הממוצע לטיפול מוצלח בדיקור הוא שלושה עד ארבעה חודשים.

אם כן, באילו מקרים טיפול טבעי עדיף, ובאילו דווקא הרפואה המערבית תועיל יותר?
א. כאשר ידועה ומוגדרת בעיה אנטומית, כמו חסימת חצוצרות, מיומות והידבקויות, וגם ספירת זרע נמוכה - באופן חד משמעי יש לפנות לטיפולים מערביים.

רופא כנראה יפנה אתכם ל‑IVF - הפריה חוץ גופית. אם כבר התחלת בטיפולים, שילוב של דיקור סיני יגדיל את סיכויי הצלחת ההפריה פי שניים, יפחית את עוצמת תופעות הלוואי ההורמונליות, וגם יקל עלייך מאוד מבחינה נפשית.

ב. במצב של בעיה בינונית, כמו לדוגמה אישה צעירה עם בעיית ביוץ קלה, אנדומטריוזיס קל, שחלות פוליציסטיות או דלקות באיברי הרבייה - תוכלי לחסוך מעצמך טיפול הורמונלי. בדיקור או בטיפול טבעי אחר אחוזי ההצלחה ניכרים.

זה המקום להזכיר את תופעות הלוואי הקשות ואת הסיכונים שיש בטיפול תרופתי. למעשה, הטיפול החיצוני עוקף את הבעיה ולא מטפל בה. אז מה יהיה כשתרצי להרות בשנית? תישארי עם אותה בעיה רפואית. טיפול טבעי נותן מענה מצוין למקרים כאלה, פותר את הבעיה בשורשה ומביא אותך להיריון כשאת מאוזנת ובריאה.

ג. לנשים מעל גיל שלושים וחמש טוב לשלב צמחים ודיקור סיני כליווי לטיפול ההורמונלי ולהקלה על השפעותיו, כי הוא אכן נדרש ויעיל בעבורן. כך גם לגבי נשים שמשלבות כמה מצבים יחד.

ד. בלי סיבה ידועה – מצב נפוץ וכואב במיוחד. במקרה של זוג שבמשך שנתיים ניסה להרות ללא הצלחה, ולא נמצאה סיבה רפואית שמסבירה את הקושי להרות, כדאי מאוד לפנות לטיפולי רפואה סינית – דיקור, תזונה וצמחי מרפא.

במקרה כזה הרופאים ימליצו להתחיל בטיפולים הורמונליים, אך אנו מציעים: נסי קודם טיפול טבעי, אפילו לאחר חמש שנות ציפייה. האבחון הסיני דק ביותר, ויכול לאבחן גם נטייה למחלה שטרם נתנה אותותיה בבדיקות הרפואיות, לטפל בה בהצלחה ולמנוע את הישנותה.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי