זאב אלקין
זאב אלקיןPhoto by Ohad Zwigenberg/POOL

השר זאב אלקין (הליכוד) שנכנס רק לפני מספר ימים לתפקידו כשר להגנת הסביבה כבר החל ליישם מדיניות לאומית גם בתחום החשוב כל כך של השמירה על איכות הסביבה.

לערוץ 7 נודע כי אלקין הורה לגורמים המקצועיים במשרד להתנגד נחרצות להקמת מטמנת אשפה חדשה סמוך ליישוב רימונים שבמועצה האזורית מטה בנימין.

הסיבה העיקרית להתנגדות היא העובדה שבישראל לא הוקמו מטמנות כבר כמעט עשר שנים ולדברי אלקין אין סיבה לעשות זאת כעת ודווקא ביהודה ושומרון בצורה שתגרום נזק לאתר ארכיאולוגי מימי המקרא שנמצא בסמוך.

ההתנגדות להקמת המטמנה התקבלה לאחר דיון מקצועי במשרד. "לא אתן להפוך את יהודה ושומרון לחצר האחורית של מדינת ישראל", אמר השר אלקין למקורביו.

סיבה נוספת להתנגדותו, היא העובדה שהמטמנה ממומנת על ידי הבנק הגרמני KfW ובתנאי שתשרת את האוכלוסייה הערבית בלבד. בפורום המשפטי למען ישראל אומרים כי KfW הוא הבנק שהקים גם את מתקן טיהור המים סמוך ליישוב פסגות אשר מזהם את ואדי קלט.

ביום שני האחרון התקיימה ישיבה של ועדת משנה של ועדת החוץ והביטחון בה דנו במקרה הירי של שוטרים פלסטינים במהלך עימות סביב העבודות באתר רימונים.

תיעוד: שוטרים פלסטינים פותחים באש בשטח C

הפורום המשפטי למען ישראל, החברה להגנת הטבע, איגוד ערים לאיכות הסביבה, ארגון ירוק עכשיו יחד עם תושבי האזור יהודים וערבים, הגישו מאה התנגדויות למנהל האזרחי על התכנית וועדת התכנון של המנהל אכן דחתה את הנושא, אך באמצעים תמוהים הכוללים הדחת מצביעים, הנושא אושר בוועדה העליונה.

כעת, בעקבות עתירה לבג"ץ של ארגון ירוק עכשיו העבודות באתר מעוכבות, ובשבוע הבא צפוי המנהל האזרחי להגיש את תשובתו.

סמוך לאתר המיועד להקמת המתקן יש סידור סלעים במבנה של כף רגל שזוהה ע"י הארכיאולוג אדם זרטל ז"ל כ-"גלגל". הגלגל לפי הבנתו היה מקום כינוסם של בני ישראל באירועים מיוחדים ומוזכר בתנ"ך עשרות פעמים.