כמה פעמים צריך להגיד לך?
כמה פעמים צריך להגיד לך?צילום: שאטרסטוק

"ציפי, את פשוט לא יכולה להבין כמה זה קשה ומעצבן", אמרה לי נועה. "את יכולה לתאר לעצמך מה אני מרגישה כשכל כך הרבה פעמים אמרתי לו 'תכין שיעורי בית עם הילד', 'תשב עם הילדה לדבר', 'תעזור לי שנייה עם התינוקת כדי שאכין ארוחת ערב', והוא - זה כאילו חולף לו מעל הראש, כאילו הוא לא שומע... מה, לא מספיק חמישים פעמים לומר משהו?! אני צריכה לומר חמישים ואחת פעמים?!"

תוך כדי דבריה של נועה הפניתי את מבטי אל יוני, בעלה, וראיתי איך הדברים שנועה אומרת בפעם החמישים ואחת עוברים לו מעל הראש ובהחלט לא נכנסים ללבו ולתודעתו. החלטתי שאני חייבת לנסות לעזור לנועה למצוא את הדרך לאוזניים של בעלה, גם אם זה לא יהיה לה פשוט.

"נועה, האמת, יש משהו שאני לא מבינה", אמרתי.

נועה הביטה בי בתמיהה. הבנתי שהיא ציפתה לאמפתיה ולהבנה ממני בהאשמת בעלה, והיא הופתעה כשלא הבנתי.

המשכתי את דבריי בעדינות, אך עם אמונה שזה מה שנועה חייבת לשמוע: "אני לא מבינה איך את ממשיכה לומר את אותם משפטים ולעשות את אותם מעשים כבר כל כך הרבה פעמים, כשהם לא אפקטיביים ולא עובדים. הרי ברור לכולנו שמה שלא עבד חמישים פעמים לא יעבוד בפעם החמישים ואחת. נראה לי שחבל על האנרגיה שלך, חבל גם על האכזבה אחר כך כשזה לא עובד. לפעמים אנחנו כל כך רגילים לעשות משהו עם בני הזוג, עם הילדים שלנו או עם ההורים שלנו, שאנחנו מפספסים את העובדה שמה שהתרגלנו אליו אינו יעיל".

"אז מה את מציעה?" שאלה נועה בעניין, וראיתי את עיניו של יוני נוצצות בעניין אף הן.

"אני מציעה לעשות הפוך ממה שאת רגילה. כלומר, אם עד היום ניגשת אל בעלך עם הוראות ועם ביקורת, עכשיו תבואי אליו בצורה הפוכה, בצורה מזמינה. לדוגמה, כשהוא חוזר הביתה תשאלי אותו מה שלומו, תגידי לו שאת מאמינה שהוא בטח מאוד עייף אז שישב שנייה לקפה לפני שהוא עושה משהו בבית, וכשאת בכל זאת צריכה עזרה פני אליו בבקשה. בא לכם לנסות לתרגל כאן?" שאלתי אותם.

פורסם ב''פנימה''

לרכישת מנוי