סוג עור הוא דבר משתנה
סוג עור הוא דבר משתנהצילום: שאטרסטוק

עור הפנים רגיש ועדין, ואני תמיד אוהבת לומר: הפנים הן הפְנים שלנו. כמו שתרגישי בִפנים, כך ייראה מבחוץ.

לכן שמירה על עור הפנים וטיפוח שלו לא רק יסייעו לך לשמור על פנים חלקות ויפות ובלי קמטים, אלא גם ישווה לך מראה פנימי נקי וזוהר ותחושה מאירת פנים.

באקלים החורפי העור מתייבש והלחות באוויר יורדת, ומשום כך עורנו זקוק לטיפול תואם. למרות שאין תחושה של צמא ויובש חשוב מאוד לשתות הרבה מים! למעשה, העור שלנו הוא האחרון שמקבל נוזלים, כך שאם תשתי הרבה העור יקבל לחות פנימית ויישאר יפה ומתוח לאורך זמן.

תמיד לקוחות שואלות אותי: איזה סוג עור יש לי? סוג עור הוא דבר משתנה. אנחנו נשים, ובכל הקשור לגוף אנחנו דינמיות. אם היית נערה עם עור שמן, יכול להיות שבגיל מאוחר יותר הוא יהיה מעורב ואפילו יבש.

כך תאבחני את סוג העור שלך:

* הרגישי את עורך. אם הוא מחוספס, אדמומי וחסר לחות והנקבוביות שלו הדוקות - ככל הנראה יש לך עור יבש, אפילו מאוד. כשתמרחי קרם לחות תרגישי שהפנים סופגות אותו במהירות.

* אם עורך שמנוני ומבריק (לא רק באזור ה‑T – האף, המצח והסנטר) והנקבוביות פעורות, סביר להניח שיש לך עור שמן.

* זהו עור מעורב, שהוא השכיח ביותר.

אחרי שגילית מהו סוג העור שלך, את יכולה לבחור את מוצרי הטיפוח הנכונים.

נשים רבות קונות קרם בלי לבחון לאיזה סוג עור הוא מיועד, ולאחר שימוש ראשוני הוא מציק להן והתחושה אינה נעימה. לכן חשוב לבחור מוצר מתאים.

אם העור שלך שומני הוא אינו זקוק ללחות מוגברת, והמוצרים שיתאימו יהיו על בסיס מים (קרמים) וסיליקון (מייק אפ).

אם העור שלך יבש הוא זקוק ללחות, והמוצרים יהיו עתירי לחות. בכלל, חשוב שהמייק אפ יכיל רכיבי בוטנים וערכים שונים להעשרה.

איך שומרים על עור הפנים?

ראשית, ניקוי טוב של העור.

* שימוש בתחליב גוף או בשמפו לניקוי עור הפנים הוא שימוש לא נכון. עור הפנים רגיש יותר משאר האזורים, ולכן מותאמים לו סוגים רבים של תכשירים.

* יש נטייה לחשוב שאם יש גרגירים בסבון הפנים הוא טוב יותר. מה שחשוב בסבון פנים הם החומרים הפעילים שבו.

* גם סבוני פנים מותאמים לסוג העור. אם יש לך עור יבש ותשתמשי בסבון לעור שמן (שמייבש אותו) העור שלך יהיה מאוד יבש ולהפך.

* אחרי שבחרת סבון פנים מותאם, הקציפי את פנייך פעמיים ביום, בבוקר ובערב. כדי להשלים את הפעולה יש להשתמש במי פנים רוויים באלכוהול. הם ינקו באופן יסודי את הלכלוך שאת לא רואה.

שימי לב: לעור יבש שימוש במי פנים אינו מומלץ בכלל, ובפרט כשבחורף מאוד יבש. לכן, אם יש לך עור יבש דלגי על שלב זה.

טיפ מיוחד

טיפ עתיק יומין שמעשיר את העור, עוזר לו להתחדש ולהיבנות ומאט ההתקמטות. חשוב לא לעשות אותו על בסיס יומי אלא חודשי, או לכל היותר שבועי: מעט שמן זית וגרגירי סוכר חום בתנועות סיבוביות יעזרו להמרצת הדם ולחידוש שכבת העור הראשונה.

* אל תחכי שפנייך ייסדקו ויישברו כשאת מחייכת לעצמך במראה!

השלב הבא הוא הזנת העור בלחות. בחנויות הפארם יש מגוון עצום של תכשירים. בחרי אחד שמתאים לתקציב ומותאם לעור הפנים שלך.

גם ביום וגם בלילה

באמת צריך קרם יום וקרם לילה? התשובה היא כן. בלילה הגוף נח ומתחדש ויכול לספוג כמות גדולה יותר של לחות. שימוש בקרם לילה גם ביום ישווה תחושה עמוסת לחות.

רואה לך בעיניים

גם לעיניים יש קרמים מתאימים, אבל הקרם לעיניים מכונה סרום. אזור העיניים הוא אזור עדין ודק וחסר לחות, לכן הוא נוטה להתקמט מהר יותר משאר האזורים.

הסרום הוא תרכיז של חומרים פעילים שמזינים את העור באזור הזה ושומרים עליו מתוח ויפה. אל תשכחי שיש גם את אלמנט הגנטיקה, אבל טיפוח נכון מגיל צעיר עושה עבודה נפלאה.

המלצת החודש

פילינג עמוק ומסכה לפנים פעם בשלושה שבועות ירעננו את עור הפנים ויחדשו אותו, וכמובן שנת דוב חורפית מסייעת למניעת קמטוטים ועוזרת מאוד. שווה תרגול והתמדה.

פורסם ב''פנימה''

לרכישת מנוי