מאושרים מהשינוי
מאושרים מהשינויצילום: מרים אלסטר פלאש 90

איך מכניסים חפצים שנאגרו במשך עשרים שנה לתוך דירה של חמישה חדרים בעיר?

הדבר הצריך מחשבה ופתרונות יצירתיים, וגם ויתור על פונקציות והרגלי חיים ובעיקר - הרבה סדר וארגון. אבל איליין מעידה על עצמם שהם מאושרים מהשינוי, למרות הכול.

הדירה נמצאת בבניין חדש בשכונת ארמון הנציב, וצופה מזרחה, עד ים המלח.

החלל המרכזי לא גדול, אבל יש בו מטבח גדול ומאובזר, סלון נעים ופינת אוכל מרווחת. הקירות נצבעו בצבע בהיר מאוד עם נגיעות סגלגלות, כשהצבע הסגול חוזר בעיצוב החלל בכל מיני נקודות ובגוונים שונים.

המטבח מעוצב בקו נקי מאוד, על מנת לא להעמיס על החלל. החזיתות בהירות, מבריקות ונטולות ידיות, מה שאִפשר התקנת ארונות עליונים מבלי שייווצר מראה עמוס. במרכז המטבח ניצב אי גדול בעל משטח עבודה מבזלת ואחד הכיורים הותקן בו. הוא משמש גם כשולחן לארוחות ביומיום.

מטבח
מטבחצילום: מרים אלסטר פלאש 90

מהמטבח יש יציאה למרפסת מאובזרת שהמשפחה מרבה להשתמש בה בשל הנוף היפה והצל שיש בה.

הסלון הותאם במיוחד למידות הדירה ולצבעיה.

פינת האוכל מעץ מגולף שימשה כפינת האוכל עוד בבית הוריה של איליין. במהלך הבנייה כולם, מלבד איליין, חשבו שכדאי לרכוש פינת אוכל חדשה ומודרנית, אך היא סברה שזה דווקא ישתלב נהדר בעיצוב הבית וכך היה. השולחן, הכיסאות וגם רהיט הוויטרינה המכיל כלים שנאספו במשך שנים במשפחה, קיבלו מקום של כבוד בבית החדש.

פינת אוכל
פינת אוכלצילום: מרים אלסטר פלאש 90

רוב הילדים נשואים וגרים מחוץ לבית, אך לאלו שעדיין בסביבה אורגנו חדרים בעיצוב נקי, שמתאימים גם לאירוח בעת הצורך. החדרים כוסו בשטיחים מקיר לקיר, דבר היוצר תחושה חמימה ונעימה. החדרים אינם גדולים, אבל פונקציונליים ומאורגנים היטב.

יחידת ההורים פונה אף היא מזרחה אל הנוף, וכוללת חדר אמבטיה ושולחן זכוכית המשמש כמשרד ביתי לאיליין שעובדת בהפקת אירועים.

יחידת הורים
יחידת הוריםצילום: מרים אלסטר פלאש 90

יחידת הורים
יחידת הוריםצילום: מרים אלסטר פלאש 90

ישן מפני חדש תוציאו?

משפחות שעוברות דירה או משפצות את בתיהן נוטות פעמים רבות לרכוש את כל הרהיטים מחדש לכבוד המעבר.

לכאורה, על מנת להגיע לעיצוב אחיד ומדויק עדיף אכן לרכוש הכול מחדש, אבל כך יהיה חסר בעיצוב האופי שלכם, הזיכרונות שלכם והחפצים שעברו איתכם כברת דרך.

אפשר בהחלט לחדש את החפצים שברשותכם בעזרת צביעה או שינוי ייעוד, כדי שימשיכו לשמש אתכם גם בביתכם החדש. הדבר יחסוך לכם כסף רב וייתן תחושה ביתית והמשכיות.

לא חייבים לקחת את כל הריהוט כמובן. אם מרוב מעברים ודירות זמניות נמאסו עליכם הרהיטים שלכם - בחרו את האיכותי או בעל הערך הסנטימנטלי הרב ביותר, ואותו הציבו כחלק מהעיצוב החדש בביתכם.

הרי בסופו של דבר זה הבית שלכם, ולא עוד חנות רהיטים.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי