ג'ון קרי
ג'ון קריצילום: Benoit Tessier, רויטרס

בריטניה מפרסמת הודעת תמיכה בישראל הערב (רביעי) בעקבות נאומו של מזכיר המדינה ג'ון קרי, שמתח ביקורת נגד ממשלת ישראל נוגע להתנחלויות וטען שהיא "אובססיבית לגביהן".

"אנחנו לא מאמינים שהדרך לנהל משא ומתן לשלום היא על ידי התמקדות בנושא אחד בלבד, ובמקרים זה הבנייה בהתנחלויות, כאשר ברור שהסכסוך בין הישראלים והפלסטינים הוא עמוק ומורכב", מסר דובר הממשלה הבריטית.

הוא הוסיף מסר של תמיכה בישראל ואמר, "איננו מאמינים שזה נכון לתקוף ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי במדינה בעלת ברית. הממשלה הבריטית מאמינה כי משא ומתן בין הצדדים, יצליח רק אם ייערך באופן ישיר, בתמיכת הקהילה הבינלאומית".

הדובר של ממשלת בריטניה התייחס גם לתמיכת ארצו בהחלטה 2334 נגד ההתנחלויות והבהיר, "הממשלה הבריטית ממשיכה להאמין כי הדרך היחידה לשלום בר-קיימא במזרח התיכון היא באמצעות פתרון שתי המדינות. אנו ממשיכים להאמין כי הקמת ההתנחלויות בשטחים הפלסטיניים הכבושים אינה חוקית, ולכן תמכנו בהחלטת מועצת הביטחון 2334 בשבוע שעבר".

עם זאת הוא מדגיש, "ההתנחלויות הן אינן הבעיה היחידה או המרכזית בסכסוך הזה. אזרחי ישראל זכאים לחיות כשהם לא תחת איומי טרור, איתם הם נאלצים להתמודד במשך זמן רב מדי".