ירוקה ולא מקנאה
ירוקה ולא מקנאהצילום: שאטרסטוק

אני מתעטפת בסריג, צעיף, אומץ, מעיל, ריכוז, ברט וליתר ביטחון גם במטרייה ורדרדה. הקור הירושלמי (תמיד נחמד לחלום) מקדם את פניי, ואני פוסעת מעדנות לזרוק את האשפה. לרגע משהו לוכד את מבטי המצועף - העצים. עלים מפתיעים וירוקים מבצבצים מבעד למעטה האפרפר של הענפים, ואיתם גם העליצות מפעפעת בקרבי ומגיעה עד לשפתיי. אני מחייכת.

אין כמו צבע ירוק רענן (וירוק מנטה, ירוק בקבוק וירוק רעל) כדי לשדרג את היום שלי. לכבוד החג כמעט הכי ירוק (סוכות כבר ניצח), כמה טיפים לחודש שבט שמח וירוק יותר.

טבעי שזה ירוק

"וואו, חלבלוב מצוי!" אני מקדמת בשמחה את האורחים שעומדים על סף דלתנו ומסתתרים מאחורי עציץ ענקי. בעלי מביט בי במבט מבועת, כי הוא יודע שבשבילי עציצים הם כמו אטבים - אני אוהבת אותם ובקיאה בהם היטב, אבל אחרי היכרות ראשונית ונוצצת, מהר מאוד ההבטחה הירוקה נשברת בין אצבעותיי ומתפוררת. הפתרון לרוצחות עציצים שכמותי נמצא מעבר לפינה.

אז מה עושים?

תלוי בכיס ובטעם שלכן. אפשר לגשת לחיקוי של איקאה (מקס סטוק), לאיקאה המקורי ולכל חנויות ה"הום" למיניהן, שמציעות תחליפים דוממים לעציצים ירוקים ויפים. כמו כן יש מגוון רחב של אגרטלים צבעוניים.

בוחרים וקונים. מציבים ברחבי הבית ועל אדני החלונות – ו‑וואלה (במבטא צרפתי), שדרגתן את מראה הבית לירוק יותר ונעים יותר בלי השקיה מיותרת.

מתאים ל: רוצחות עציצים, אמרתי?

שר האוצר: משנקל ועד ל‑199 שקלים. זה רק תלוי בך.

זהירות, מוקש: שימי לב לעציץ שבחרת. האם הוא באמת נראה אמיתי? כי אם לא, יש סיכון שהתוצאה תיראה מלאכותית ומנוכרת.

טיפ טיפה יותר: מדי פעם אפשר לזלף על העציצים המלאכותיים מעט מים. אגלי המים ייתנו להם מראה רענן וטבעי יותר.

ירוקה מקנאה

לצבע הירוק מיוחסת גם תכונה לא כל כך מחמיאה. לפעמים אנחנו משלימות איתה (חייבת את החצאית שלה!), לעתים היא דוחפת אותנו למעשים קיצוניים (לא מעניין אותי! תבנה לי פרגולה כמו לשוורץ), וישנם רגעים שהיא מוציאה מאיתנו את המיטב (אני מבשלת כל השבוע ליולדת הטרייה, ושלא תעזו לעקוף אותי!).

כדי לרסן את המפלצת הירוקה יש שיטה בדוקה. בוחנים היטב: האם באמת לאחר טוב יותר? כשתגלי את האמת (לכולם קשה), רחמייך יתעוררו וידייך יעסקו בגמילות חסדים.

אז מה עושים?

במחסום האזורי מאטים ומחייכים ללובשי מדי הזית. אפשר להוסיף שלום קטן והמהדרים שולפים חבילה מושקעת של צ'ופרים לחיילים המדהימים ששומרים עלינו.

מתאים ל: אנשים שלא לוקים בביישנות.

שר האוצר: עוד הוצאה קטנה בשביל חיוך גדול.

זהירות מוקש: לא כדאי לבשל מטעמים מעשי ידיכן כי הם יושלכו לפח. החיילים מקבלים הוראה לאכול אך ורק מוצרים סגורים.

טיפ טיפה יותר: מוסיפים ציור ומכתב נחמד שיחמם גם את הלב.

ירוקה בשטח

כשאת חדשה ולא מכירה אף אחד, את ירוקה. את מגששת, לומדת ומגלה דברים חדשים. עשיית משהו בפעם הראשונה מזרימה אנרגיות חדשות לגוף, משנה את ההתייחסות שלנו לסביבה ובגדול עושה לנו טוב.

אז מה עושים?

האופציות כמעט אין סופיות.

בשלי משהו חדש שמעולם לא הכנת ונראה לך טעים ושווה. הילדים, הבעל או השותפות יודו לך. גם אם לא יצא מוצלח, יהיה לך סיפור מעניין על המנה המוזרה שהכנת. הרשת מציעה אינסוף אפשרויות, ואני ממליצה על 'ניקי ב' שעושה את העבודה. מרשים, טעים וקל.

אם ארונות מטבח וכוסות מדידה הם לא כוס התה שלך, את יכולה להיגמל יום אחד מהקופסה המתגלגלת (אוטו) ולבלות כל היום רגלית. הפעילי את הגוף – זה מזרים אנדורפינים שמשפרים את מצב הרוח ומעלים חיוך. בנוסף לכך, שינוי המקום והמסלול יפגיש אותך עם אנשים אחרים (מירה מהגן! מה קורה?) והשמים הכחולים ישלימו את האווירה החיובית (אלו שמים, לא גג פח!).

ואפשרות שלישית: לכל אחת יש כיסא מוזנח וישן שרק מחכה להיות מובל אל סופו המר (מדורת ל"ג בעומר), אבל את יכולה להציל אותו ולהפוך אותו לכיסא וינטג' מגניב. כל שעלייך לעשות הוא לבחור באחת מחנויות הבדים בד קנבס בהדפס יפה (ינשופים, חתולים, פרחים ומה לא), לעטוף את כרית המושב ולקבע בעזרת דבק חם או אקדח סיכות. אפשר להיעזר ביוטיוב ששופע בהדגמות.

מתאים ל: יצירתיות בנשמה.

שר האוצר: לא תרגישי בהבדל אם קנית פטריית כמהין, נסעת באוטובוס או רכשת חתיכת בד.

זהירות מוקש: אם את כבר עושה את הדברים הללו ביומיום, אולי כדאי שתעשי משהו שלא עשית מזמן: תנוחי.

טיפ טיפה יותר: לכל הפעילויות שציינתי הוסיפי כוס תה ירוק. גם מרגיע וגם בריא, ובעיקר - ירוק.

פורסם ב''פנימה''

לרכישת מנוי