לקיים דיון. רזבוזוב
לקיים דיון. רזבוזובצילום: פלאש 90

מזה זמן רב שאוהדי הספורט בארץ סובלים מאלימות קשה שאינה מידתית. לא מדובר באלימות של שני קהלי אוהדים יריבים אלא דווקא בכזו שמגיעה ממי שמונו לאכוף את האלימות - השוטרים.

לאחרונה החמירו מקרי האלימות בהם מעורבים שוטרים כנגד אוהדים ובעלי תפקידים בקבוצות הכדורגל, מה שגרם ליו"ר שדולת הספורט בכנסת, ח"כ יואל רזבוזוב ממפלגת 'יש עתיד', לבקש לקיים דיון דחוף בנושא.

שניים מאותם מקרי האלימות המדוברים הינם תקיפה של סמנכ"ל התפעול ומנהל האצטדיון של הפועל כפר סבא, גיא בלום בידי כוח שיטור לפני כשבועיים, וביום שישי האחרון בסיום המשחק בין מכבי נתניה לבני לוד בליגה הלאומית כששוטר גרם להתעלפותו של אוהד כשחבט בפניו ואף היכה אוהדים נוספים.

בעקבות אותם אירועים דורש ח"כ רזבוזוב לקיים דיון דחוף בוועדת החינוך התרבות והספורט. לטענת ח"כ רזבוזוב, מדובר באלימות לא מידתית של שוטרים כלפי אוהדי כדורגל וכי יש לשים לדבר הזה סוף.

"על אף שמשטרת ישראל אמונה על ביטחונם האישי של האזרחים, והיא זו ששומרת על הסדר, נדמה שבמקרים אלו אותם שוטרים שהכו את האוהדים חרגו מרמת הכוח הסביר שברשותם להפעיל", נימק בבקשתו ח"כ רזבוזוב.

עוד כתב יו"ר שדולת הספורט בכנסת, כי האוהדים אמנם לא חפים מכל פשע וכי אין בכוונתו לערער על עבודתה של המשטרה, אך עם זאת יש לחשוב ולדון האם נעשה שימוש בכוח סביר. "מבלי להיכנס לתוכנם של המקרים, אין כל ספק, שעבודתה החשובה של המשטרה הייתה הופכת לפשוטה יותר אם לא היו אלו אוהדי הספורט הקיצוניים, שבאים למגרשים כחוליגנים. ויתרה מכך, אל לנו לערער את סמכותה של משטרת ישראל, אבל אסור לנו לחיות במדינה שבה אין לדעת כיצד יסתיים מפגש של אוהדים עם שוטרים".

לדברי ח"כ רזבוזוב, מטרת הדיון היא בסופו של דבר, "להחזיר לאוהדים האמיתיים את הספורט, ולעמוד על התנהלות המשטרה בכדי לנסות למצוא פתרונות".