גן ילדים (אילוסטרציה)
גן ילדים (אילוסטרציה)צילום: פלאש 90

חבר מועצת העיר הרצליה, אלעד צדיקוב, נדהם מחשיפת ערוץ 7 אודות פעילות עמותת חוש"ן להנחלת ערכי הגייז בגני הילדים בעיר, ודורש מראש העיר להדיר את העמותה ממערכת החינוך.

תחת הכותרת "פעילות למאות גננות וסייעות בהרצליה לעידוד נטיות הפוכות בגני הילדים" כתב צדיקוב לראש העיר, משה פדלון:

"הזדעזעתי כמו אלפי משפחות רבות נוספות בהרצליה לשמוע כי מערכת החינוך בהרצליה, מופקדת בידי חברת סיעתך וסגנית ראש העיר, הפכה למערכת החינוך הראשונה בישראל (אולי גם בעולם) שביצעה פעילות הכשרה למאות גננות וסייעות לעידוד נטיות הפוכות בגני הילדים".

צדיקוב – שהינו חבר מועצה מטעם סיעת גשר, המייצגת בעיקר בעלי תשובה – טען כלפי ראש העיר כי הוא הופך את מערכת החינוך בהרצליה "לראשונה בישראל שמנחילה ערכים של נטיות הפוכות כמודל נורמאלי ואפילו לחיקוי".

"בין יתר ההמלצות לגננות ולסייעות: ביטול המושג אבא ואמא של שבת; בלבול זהות מכוונת: אין בובות לילדות, אין משחקים לבנים, העמדת מודל לחיקוי אישה במקצוע גברי, הסבר לילדי הגן שישנו מגוון רחב של תאים משפחתיים, ביניהם לדוגמא: שתי אימהות, או עם שני אבות, או עם אמא ואבא שחיים בנפרד, האמא עם חברתה, והאבא עם חברו (לילדים בני 4)!!??

"עם כל הכבוד, מר פדלון, בשם איזה ציבור הותרה בפניך הדרך להרעיל את מוחות ילדי גני הילדים שלנו ולהכניס את רוח הזימה והבלבול לנפשותיהם הרכות של בני ה-3,4,5 בהרצליה!? היותם משויכים לזרם החינוך הכללי לא מתיר לאף אחד לבלבל מושגי יסוד ערכיים ומסורתיים של בית ותא משפחתי.

"כל אדם בעיצוב חייו הנורמאליים יבחר את בחירותיו בחיים. מדוע שמערכת החינוך תבלבל ילד בן 5?? העולם פרוץ דיו ברוח החדשה שמתגאה במעשיה בחדר המיטות. עם כל הכבוד לאותם אנשים, רוב הציבור בישראל משאיר את ענייניי המיטות שלו בינו לבין עצמו. לא בינו למדרחוב. כשם שהציבור היה מתנגד להכנסת חינוך מיני לילדים בני ארבע... קל וחומר בן בנו של קל וחומר, שרוח הפלורליזם החולה שסימאה את עיניי מקבלי ההחלטה המטורפת הזאת, הראשונה בישראל אני מדגיש, מחלאה (לשון חולי) ומרעילה את ילדינו".

צדיקוב קרא לפדלון "להדיר את פעילות עמותת חוש"ן ואף לצייר גבולות גזרה ברורים במערכת החינוך".

"לא קיבלת מנדט מאף אחד לבלבל את זהות המינים בגני הילדים שלנו", כתב. "עמדתי זו לא קשורה להיותי יהודי שומר מצוות. בטוחני שאם תעשה סקר בקרב כל הציבור בהרצליה, תיווכח שרובא דרובא של הציבור רואה במעשה שנעשה דבר חמור ביותר. זו חציית קו אדום שאף רשות בישראל לא נתנה לה מקום עד היום, ולא בכדי".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "צר לנו שחבר המועצה בחר להתבטא בדרך פוגענית שכזו. בתרבות המינהל והשלטון של העיר הרצליה אין מקום לתכנים של ארס והסתה, ולכן מכתבו אינו ראוי כלל להתייחסות. עם זאת, כאן המקום להדגיש כי הרצליה תמשיך להיות עיר שערכים של סבלנות, סובלנות וקבלת כל אדם, באשר הוא, הם נר לרגליה.

"הכשרת הגננות והצוותים המקצועיים בגני הילדים נעשית בהתאם להנחיות ותכנים שמתווה משרד החינוך, ברוח ערכי הדמוקרטיה של מדינת ישראל".