ברנסקי
ברנסקיצילום: יח"צ

המועמד לראשות מפלגת הבית היהודי, אל"מ (מיל) יונתן ברנסקי, הגיב היום (שישי) להדחתו של אלעד צדיקוב, חבר מועצת עיריית הרצליה מתפקידו כאחראי על החינוך התורני, ומכנה אותה "סתימת פיות תרבותית".

צדיקוב הודח אתמול על רקע התנגדותו למגמת החינוך החד-מיני בגני הילדים בהרצליה, ושיתוף הפעולה עם עמותת חוש"ן, המפיצה מסרים הומוסקסואליים בקרב ילדים.

הדחתו של צדיקוב היא "דוגמא מצערת נוספת של 'סתימת הפיות התרבותית' בישראל", אמר ברנסקי.

"כל מי שחושב אחרת מהנחשב כמקובל, כל מי שחושב שלערכי המשפחה יש ערך, כל מי שלא ממצמץ ועומד על עקרונותיו הופך להיות אויב הציבור", הוסיף. "ערכי המשפחה הם דבר שיש לעמוד עליו. אני מכיר את אלעד צדיקוב ואת כל הדברים הנפלאים שהוא עושה בהרצליה ובכל הארץ, ואת יכולותיו החינוכיות והמנהיגותיות. אני מחזק מכאן את אלעד על העמידה על עקרונותיו. אשריך שנתפסת על דברי תורה!".

צדיקוב כתב מכתב חריף לראש העיר, משה פדלון, בעקבות הכתבות בערוץ 7 על חדירת עמותת חוש"ן לפעילות הגנים במקומות שונים, כולל הרצליה. הוא טען כלפי ראש העיר כי הוא הופך את מערכת החינוך בהרצליה "לראשונה בישראל שמנחילה ערכים של נטיות הפוכות כמודל נורמאלי ואפילו לחיקוי".

פדלון כתב במכתב התשובה לצדיקוב: "מערכת החינוך בעירנו היא מהמתקדמות ומהנאורות ביותר במדינת ישראל. לא כך הוא מכתבך הרצוף באי דיוקים, בורות מדעית וערכית, פחד וחוסר הבנה של העידן בו אנו חיים".