גלושקוב וקורנפיין. מינוי מבטיח
גלושקוב וקורנפיין. מינוי מבטיחצילום: יח"צ

מינוי מפתיע בבירה. רק בחודש שעבר הודיעה השחיינית האולימפית, מהגדולות שידע ענף השחיה בישראל, אנסטסיה גלושקוב כי היא פורשת לאחר שנים של התחרות ברמות הגבוהות ביותר.

חודש לאחר מכן, ולשחיינית האולימפית כבר יש תפקיד חדש, כשזו מונתה למנהלת תחום קידום תשתיות צעירות בספורט ההישגי בירושלים.

22 שנים הובילה גלושקוב את ענף השחייה האומנותית בישראל, וכעת זו מצטרפת לאגף הספורט העירוני בירושלים שבראשותו של שחקן העבר של בית"ר ירושלים ומי ששימש כמנהלה, איציק קורנפיין.

במסגרת תפקידה החדש, תהיה אחראית גלושקוב על טיפוח הספורטאים והספורטאיות, בגילאים הצעירים, בענפי הספורט ההישגיים, קבוצתיים ואישיים כאחד, בבירה.

גלושקוב בת ה-31, נחשבת לבכירת השחייניות האומנותיות בישראל בכל הזמנים, כשזו הפכה באולימפיאדה האחרונה שנערכה בשנה שעברה בריו דה ז'נרו שבברזיל, לספורטאית הישראלית הראשונה בהיסטוריה שהשתתפה בארבע אולימפיאדות ברציפות (ריו 2016, לונדון 2012, בייג'ינג 2008 ואתונה 2004).

הישג השיא בקריירה של המנהלת החדשה במחלקת הספורט בעיריית ירושלים, היה המקום הרביעי באליפות אירופה בשנת 2010 שנערכה בהונגריה כשאל זה הוסיפה 16 זכיות ברציפות באליפות ישראל בשחייה אומנותית.

במסגרת תפקידה באגף הספורט העירוני, תהיה גלושקוב אמונה על הניהול המקצועי של כל תשתיות הצעירות בספורט ההישגי וקידום דור העתיד של הספורטאים והספורטאיות בירושלים בענפים ההישגים. בין היתר תוביל ותקדם גלושקוב את פרויקט "ספורטאיות של זהב" אתנה ירושלים, פרויקט "פרחי ספורט", תכניות ומרכזי מצוינות בספורט, ופנימיות לספורטאים מצטיינים.

"אנו שמחים על הצטרפותה של אנסטסיה גלושקוב לשורותינו", אמר מנהלה החדש של גלושקוב, איציק קורנפיין, מנהל אגף הספורט העירוני. עוד אמר כי "אנסטסיה מהווה מודל לחיקוי וסמל להישגיות ולמצוינות והבחירה בה כדמות המובילה לקידום וטיפוח הדור הצעיר של הספורטאים והספורטאיות בענפי הספורט ההישגים בירושלים, הייתה טבעית לחלוטין. הצטרפותה של ספורטאית גדולה בקנה מידה של אנסטסיה, מהווה נדבך נוסף בתנופת הספורט האדירה שחווה העיר ירושלים ובמימוש החזון שלנו, לקידום הספורט ההישגי בעיר, בגילאים הצעירים בשנים הקרובות".

גלושקוב עצמה אמרה כי היא מאוד שמחה ונרגשת להצטרף לאגף הספורט בירושלים ולקחת חלק בקידום הספורט ההישגי בישראל ככלל ובירושלים בפרט. "אני רואה בתפקיד זה שליחות אמיתית, אחריות ואתגר גדול להיות שותפה ומשפיעה בקידומו של הספורט ההישגי בארץ. אין לי ספק, שעבודה נכונה עם הדור הצעיר, המתמקדת במגמה של שאיפות גבוהות וחינוך למצוינות בספורט ההישגי, תביא לנוער איכותי יותר שמבין מהם הערכים החשובים בחיים מעבר לקריירה הספורטיבית".