כבד קצוץ
כבד קצוץצילום: פנימה

בילדותי כנער קתולי לא גדלתי על כבד קצוץ בראש השנה ובפסח. כשהגעתי ארצה והתחלתי להתארח בסעודות שבת וחג התאהבתי במנה הזאת, והרגשתי געגועים לא מוסברים לטעמים הללו שכלל לא צרובים בי.

אומרים שנשמת הגר הייתה שייכת לעם ישראל והלכה לאיבוד. אם כך נשמתי כנראה הייתה עמוק בשטייטל בעבר הרחוק, כי אני מחכה לטעם הכבד הקצוץ כל השנה.

חומרים (8 מנות ראשונות):

4 בצלים לבנים חצויים ופרוסים דק

500‑700 גרם כבד טרי (נקי מאוד מגידים ומחלקים לא רצויים)

3 ביצים קשות גודל L

מלח

פלפל טחון

שמן חמניות או קנולה

להגשה: ביצה קשה מגוררת דק

אופן ההכנה:

סוד ההצלחה של הכבד הקצוץ טמון בשמן. על כן מחממים מחבת גדולה עם המון שמן ומטגנים את הבצל באיטיות עד שהוא מזהיב, נהיה רך מאוד, מתקרמל ומצטמצם לכדי חצי מנפחו המקורי. לאחר מכן מצננים אותו לטמפרטורת החדר.

בינתיים מכשירים את הכבד על ידי צלייה על אש גלויה או ברשת צלייה ייעודית על הגז. כשהכבד עדיין חם מעט מהצלייה, קוצצים אותו בסכין חדה על גבי משטח העבודה יחד עם הבצל המטוגן, השמן מהטיגון וביצים קשות. מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם. מגישים עם ביצה מגוררת מלמעלה.

טיפים:

* אם הטעם מעט יבש, דעו שלא טיגנתם את הבצל במספיק שמן. אפשר להוסיף כף מיונז איכותי ולערבב היטב.

* להגשה חגיגית במיוחד, חתכו פרוסות עבות מתפוחים מגולענים וקרמלו אותן עם סוכר במחבת עד שהן מעט מתרככות. לאחר מכן מסדרים כל מנת כבד מעל פרוסת תפוח.

* אם אתם מעוניינים בכבד במרקם קרמי, יש לעבד אותו במעבד מזון יחד עם שתיים-שלוש כפות גדושות של מיונז איכותי עד לקבלת קרם. יש שמוסיפים לכתחילה מיונז גם בקציצת הכבד, בסכין בלבד.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי