מוצאים את עצמנו עם סטוקים
מוצאים את עצמנו עם סטוקיםצילום: שאטרסטוק

הצד שלה: מגפיים קונים מהר

גם את נפלת על הקלישאה הידועה 'סוף עונה'? שואל אותי בעלי. הרשתות רוצות לנקות את המחסנים, ואנחנו מתנפלות על עבודת הניקיון בשתי ידיים, קונות את כל מה שמוכרים לנו ומתעלמות מן ההפסד.

"איפה הייתי מוצאת חמש חולצות במאה שקל?"

המחשבה שאני קונה בגד שראיתי בחלון הראווה במשך ימים במחיר מופקע ברבע מהמחיר גורמת לי לאושר רב. ניצחתי את המערכת. הנה, גם אני שלא שייכת לעשירון העליון הצלחתי לשים את ידי על השמלה שכיכבה בשערי מדורי האופנה כשמלת העשור במחיר מופקע.

תמיד אזכור את המגפיים בצבע בורדו שתפסו לי את העין בתחילת העונה. המגף המושלם, בדיוק הצבע והדגם. רק מה? וואו, אלפיים שקלים, אין סיכוי שאצליח לקנות אותם. ולו בשם המצפון, על חשבון הילדים, המשכורת... ובכלל, מגפיים במחיר כזה?

וככה עברתי יום יום במהלך החורף, וראיתי את המגפיים בערגה. ופתאום: הפתעה. המחיר ירד לאלף חמש מאות, וככה עקבתי אחר המחיר המתחלף עד שהוא נעצר. מכירת סוף עונה: חמש מאות שקלים!!!

כמעט התעלפתי מרוב אושר, ובו ביום מיהרתי לרכוש את המגף המושלם. ומה אגיד לכם? נכון שחיכיתי קיץ שלם, אבל הקיץ חלף עבר לו, והגשם הראשון, והמגף החלומי - חלפו שלוש שנים ואני עדיין נהנית מהמגף שקניתי בסוף העונה.

לכו תתווכחו עם מגף.

הצד שלו: קונה כל מה שבא לה

"תבדקי את כמות המוצרים שנרכשו במבצעי סוף עונה, ותגלי איך הפריטים שקנית באושר גדול נשארו בארון. ועוד לא הזכרנו את השקיות שאת מעבירה בסוף העונה הבא לאחיינות הנחמדות שלך..." אני אומר לאשתי, ומגמגם מול הוויזה שהתגהצה שוב ושוב בעוד מאה שקלים.

אני מסביר לה שמאה ועוד מאה, ועוד חמישים ועוד שמונים וחמש ועוד שלושים ועוד ועוד ועוד... נו, תשלפו מחשבון כיס ותעשו אחד ועוד אחד.

יש לא מעט מלכודות שאנחנו מבטיחים לעצמנו לא ליפול בהן. זו יכולה להיות עוגת קצפת בדיוק בשבוע של דיאטה, או לחילופין מכירות סוף עונה.

זה לא שאין לה עקרונות, זה הזיכרון שבוגד בה ולא משנה כמה פעמים היא נפלה בפח סוף העונה, בסוף החורף, האביב, הסתיו, ושוב מכירות סוף עונה...

הפרסומות רצות, ואנחנו שוב מוצאים את עצמנו עם סטוקים שאין בהם שימוש.

השמלה, כן, ההיא שעלתה חמישים אחוז בסוף העונה תלויה על הקולב. כן, זה בדיוק יתאים לבר המצווה של הילד שתתקיים בעוד כמה שנים מהיום.

שמלה ברבע ממחירה המקורי, אפשר שלא לקנות אותה? נו, המידה שלה לא בדיוק תואמת את המידה של האחות. נגיד, שתי מידות פחות. אבל בינינו, מה הביג-דיל? דיאטת כאסח, דיאטת סוף עונה, וצ'יק צ'ק עד תחילת העונה הבאה השמלה תפתיע אותנו, יכול להיות שאפילו ניאלץ להצר אותה אצל התופרת... אז אני שואל למה, למה השמלה הזאת תלויה על הקולב עד עצם היום הזה?!

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי