בואו ניקח אחריות
בואו ניקח אחריותצילום: שאטרסטוק

בשבוע שעבר התקיים דיון בין כמה נשים על מכשירי הסמארטפון. אישה אחת, שיש לה פלאפון ממש חדיש, קצת התלוצצה על המהומה. לבעלה יש פלאפון כשר, לילדים אין עניין בכלל בפלאפונים, אז מה הבעיה?

קצת קשה לי להאמין לזה, אבל בכל זאת כנראה עדיין יש אנשים שאינם מודעים לסכנות הטמונות במכשיר החכם, ובמיוחד נשים. אמנם איסור "לא תתורו" קלוש יותר אצל נשים, ויש שמתירים להן אפילו לעבוד כמסננות תוכן, אבל ברור שהנזק הנפשי מהיחשפות לתכני תועבה הוא רב.

לא צריך להסביר מה קופץ, ומה נוכח בפלאפון לא מסונן, גם כאשר גולשים בתמימות. יותר מ‑70 אחוזים מהתכנים באינטרנט הם פורנוגרפיים, והם קופצים לפני העיניים בלי התראה. אפשר גם להתעניין בסרטון "תמים" של חדשות, שהוא בסדר, ומיד לאחריו יגיע הסרטון השני שהוא רחוק מלהיות בסדר.

כל זה מדובר במי שלא מעוניין להיחשף לתועבה. ומה נאמר על מי שנמשך לכך, ולא מצליח לעמוד בפיתוי -כלומר רוב בני האדם, "אדם מועד לעולם", או לכל הפחות רוב בני הנוער שנמצאים בשלב של עניין, סקרנות, עוררות ומרידה במוסכמות? כאשר אדם נחשף לתמונה או לתמונות של מצבים לא צנועים, זה נחרת בזיכרון. זה מנהל את המחשבות והדמיונות, וקשה מאוד להיפרד מהתמונות הללו. הנזק הוא רב, ומאוד זמין.

תמהתני אם היה מכשול אחר שהיינו יודעים עליו, שעלול לפגוע בנו ובילדינו, אם היינו כל כך שאננים כמו שאנחנו שאננים לגבי הטלפונים החכמים.

נודה על האמת, פשוט קשה להיפרד מהמכשיר. הוא מאפשר כל כך הרבה! לסנן אותו זה ממש מעצבן, המון דברים אי אפשר לעשות. זה לא כיף להרגיש מוגבלים. זה תוקע!

לצערי, אני נפגשת ומשוחחת עם חלק קטן מנפגעי הרשת. ההרס הוא גדול. פגיעה בזוגיות, בתפקוד היומיומי, בביטחון העצמי ובביטחון בקרבה אל ה'. אלו שעדיין לא בזוגיות מקבלים מושגים מעוותים ופוגעניים על הקשר שבין נשים לגברים. אני שואלת את עצמי לא פעם, איך נדריך לחתונה בעוד שנים אחדות? נראה לי שהמציאות שלנו היום היא תמימה לגמרי ביחס לשנים הקרובות, אלא אם כן נעשה מעשה.

המאבק לא יכול להיות נחלת הגברים בלבד. גם אנחנו צריכות להרים את הכפפה, ולהיות מאלו שלא מוכנות לכך שתהיה אפשרות של תועבה אצלם בידיים, או בביתנו. אפשר להיות נקיים מתועבה, צריך להיות נקיים מתועבה.

גם אחרי שמסננים תוכן, יש הרבה עם מה להתמודד. העולם שלנו פרוץ כפי שלא היה מעולם, לכן הוא צריך שמירה מרובה.

אנחנו צריכים שמירה, ילדינו צריכים שמירה. לא יעלה על דעתו של אדם שפוי שגר בקומה החמש עשרה, להשאיר דלת שיוצאת החוצה לתהום בלי מנעול, רק כדי לאפשר לבני ביתו בחירה חופשית. אדם כזה נחשב חסר אחריות.

בואו ניקח אחריות.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי