מנכ"לית חזון נכסיםחזקי ברוך

מנכ"לית 'חזון נכסים', רינת סילבסטר, מתייחסת בראיון לערוץ 7 לפסיקת בג"ץ לביטול חוק מס דירה שלישית. "החלטת בג"ץ לביטול חוק מס דירה שלישית היא החלטה נכונה ונבונה. כל המיסוי לא נכון, והקפיא את השוק הנדל"ן בישראל", היא אומרת.

האם באמת אנשים מכרו בחודשים האחרונים דירות במספרים גדולים?

אנשים לא מכרו - והחוק הביא לקיפאון בשוק. אנשים המתינו על הגדר לראות לאן השוק הולך. התקופה האחרונה הזכירה לי את ההפגנות על יוקר המחייה. גם אז השוק היה קפוא ומיד היו עליות מחירים. החוק לא יפתור לנו את הבעיה של יוקר המחיה ויוקר הדיור בישראל.

מה עושה המצב הזה לשוק הדירות יד שנייה?

נדנדת האי וודאות היא לא טובה לשוק הנדל"ן בישראל. בסופו של יום זה מביא לעליה במחירים. אנחנו צריכים אסטרטגיה ארוכת שנים שבאמת פותרת את בעיית הדיור. יש המון אדמות בצפון ובדרום שהן ריקות וחקלאיות, שיש להפשיר אותן. הן יפתרו את בעיית הדיור. באזורים המרכזיים כמו ירושלים ותל אביב - לא ירדו מחירי הנדל"ן.

איך הפעילים בשוק (מתווכים וקבלנים) מתמודדים עם הטלטלות הללו?

כל פעילי השוק, מתווכים, קבלנים ורוכשים ומוכרים כולם באי וודאות והדבר מביא לקיפאון. השוק חייב לזרום והחוק לא עוזר לשוק. מקומות שהיו יקרים, תמיד יהיו יקרים. יש צורך ממשי בדירות בארץ כי יוקר הדירות רק יעלה ולאנשים לא יהיה את הכסף לקנות את הדירות האלה. חוק מס דירה שלישית הוא חוק פופוליסטי שלא מתאים לשוק הנדל"ן בישראל.