מדאח מוכרז כמנצח טכני בקרב רבע הגמר
מדאח מוכרז כמנצח טכני בקרב רבע הגמרצילום: באדיבות התאחדות אילת

שוב ערבוב בין פוליטיקה וספורט. אחרי שבאולימפיאדת ריו האחרונה שהתקיימה בברזיל, סירב הג'ודוקא המצריאסלאם אל־שהאבי ללחוץ את ידו של הג'ודוקא הישראלי אורי ששון שניצח אותו באיפון בסיבוב הראשון, היום (שלישי) התקיים אירוע מביש דומה.

הפעם מדובר בהחרמה של ממש, כשבאליפות העולם לנוער באגרוף תיאלנדי שמתקיימת בימים אלו בבנגקוק שבתיאלנד, סירב מתאגרף מהרשות הפלסטינית להתחרות מול עמית מדאח בן ה-16, אלוף ישראל לנוער באגרוף תאילנדי, תושב הכפר סמיע.

האליפות שבה מתחרים מעל ל-2,000 משתתפים בכל הגילאים ומכל רחבי העולם, נחשבת לאליפות היוקרתית ביותר של הענף ונראה כי המתאגרף הערבי שבחר שלא לעלות אל הקרב ייענש בחומרה על ידי הוועד הבינלאומי של הענף.

היה זה בשלב רבע הגמר אליו העפיל מדאח הישראלי הצעיר, כשהמתאגרף הערבי בחר שלא לעלות בשל שיקולים פוליטיים בלבד, ומדאח שקיבל בעקבות זה ניצחון טכני לבסוף אף זכה במדליית הארד כשגבר בקרב על התואר על יריב ממדגסקר.

המדליה של מדאח הינה השניה שהשיגה נבחרת הנוער הישראלית בענף האגרוף היום, כשגם אלעד סומן בן ה-17 ממעלות זכה במדליית ארד כשניצח יריבים מטורקיה ופרו ולבסוף הפסיד בחצי הגמר מול המתחרה האוקראיני.