דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

הסערה הגדולה שהתחוללה אמש עם חילופי דברים בתקשורת האמריקאית בין נשיא ארצות הברית דולנד טראמפ לשחקני הכדורסל בליגה הטובה בעולם, ליגת ה-NBA, ממשיכה להכות גלים.

אחרי שצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מבטל את ההזמנה של אלופת ליגת ה-NBA, גולדן סטייט ווריורס לטקס המסורתי בבית הלבן, טקס שמתקיים באופן מסורתי כבר מאז תחילת שנות ה-80, הוציאה האלופה הודעה רשמית בנושא.

"הבנו שההודעה של הנשיא טראמפ היא סופית", כתבו בהודעתם אלופי ליגת הכדורסל במדינה. לדבריהם, "דווקא תכננו להיפגש כקבוצה בהזדמנות הראשונה עם הנשיא ולדון איתו בסוגיות חשובות בבית הלבן. אנחנו מקבלים את זה שהנשיא טראמפ הבהיר שאנחנו לא מוזמנים. אנחנו מאמינים שאין דבר אמריקאי יותר משלאזרחים תהיה הזכות להביע את עצמם בעניינים החשובים להם. אנחנו מאוכזבים שלא קיבלנו את ההזדמנות להביע את דעותינו במהלך התהליך הזה וליצור שיח חשוב".

ובכל זאת, הודיעה האלופה, "במקום ביקור בבית הלבן, החלטנו שננצל את הטיול שלנו לבירה בפברואר כדי לחגוג את השוויון, הגיוון והקבלה - הערכים שאנחנו מאמצים כארגון".

כזכור, טראמפ ביטל את הגעת הקבוצה לטקס המסורתי לאחר שכוכב גולדן סטייט, סטף קרי, אמר בראיון לתקשורת כי אם הדברים היו תלויים בו הוא לא היה מגיע למפגש עם הנשיא טראמפ. טראמפ שמע והחליט לבטל את ההזמנה לקבוצה כולה.

ביטול הגעתה של האלופה גרם לסערה גדולה במדינה כששחקנים רבים צייצו נגד טראמפ והתייצבו לצידו של קרי. מלבד לברון ג'יימס וקובי בראיינט שיצאו קשות נגד הנשיא הנבחר, גם חברו של קרי לגולדן סטייט, דריימונד גרין צייץ: "עדיין תוהה איך הליצן הזה מנהל את המדינה שלנו" ואילו כריס פול צייץ: "עם כל מה שקורה במדינה שלנו, למה אתה מתעסק במי כורע מולך ברך בביקור בבית הלבן?".

קבוצת כדורסל נוספת שלא תגיע לבית הלבן היא אלופת המכללות צפון קרוליינה, שזכתה באליפות המכללות האחרונה. לטענת דובר הקבוצה, אלופת ה-NCAA והבית הלבן לא הצליחו להסכים על תאריך שמתאים לשני הצדדים.