יואל חסון: להביא סוף לשלטון חמאס בעזה

סגן יושב-ראש הכנסת, ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני), מגיב בראיון לערוץ 7 להחלטת ח"כ זוהיר בהלול להחרים את הטקס לציון 100 שנים להצהרת בלפור.

"סיעת המחנה הציוני, מפלגת התנועה ומפלגת העבודה הן ציוניות", מזכיר חסון, ''אנחנו ציוניים, כולנו ציוניים, אנחנו דוגלים בציונות ומאמינים בה. זוהיר בהלול שהגיע להתמודד במפלגת העבודה ידע שהוא מצטרף למפלגה ציונית, שום דבר לא קרה פתאום ואלה החלטות שהוא צריך לקבל בתוך עצמו''.

''העניין הזה של הצהרת בלפור, אף אחד לא ציפה שהוא יגיע גם אף אחד לא מצפה שזוהיר בהלול יהיה ציוני או שאיזה שהוא ערבי יהיה ציוני, אבל גם אף אחד לא רוצה אצבע בעין", הסביר חסון את קולות ההתנגדות.

לדברי ח"כ חסון, בהלול יכול היה לא להגיע לטקס אך בחר גם לא להגיע וגם להכריז על זה בפומבי. ''לעשות את זה בהתרסה ולשים אצבע בעין זה דבר שמעבר לזה שהוא פוגע ברמה הציבורית הוא גם פוגע בחברים שלך, לכן הוא היה מיותר''.

חסון גם תוקף את העובדה שמארגני העצרת לזכר יצחק רבין ז''ל לא מבליטים את העובדה שהוא נרצח. ''רבין לא מת בשנתו ולא החליק באמבטיה, הוא נרצח. יצחק רבין ראש ממשלת ישראל נרצח. אין מה להגיד מעבר לזה. זאת עובדה ומספיק עם העיסוק הזה וכל אלה שעוסקים בזה מחלישים את הזיכרון מאינטרס פוליטי. אף אחד לא ישנה את העובדה ואת ההיסטוריה''.

על הסכם הפיוס בין חמאס לפתח' אמר חסון כי ''הרבה מאוד זמן אני חושב שהממשלה הזו של נתניהו פועלת באופן חלש בכל מה שקשור לשלטון החמאס והג'יאהד האיסלאמי וכל הגורמים הקיצוניים בעזה.

''צריך להביא סוף לשלטון שלהם בעזה ואני מצפה לאותה נחישות במילים לנחישות גם במעשים והפתרון הוא להגיע להסדר עם הפלסטינים, עם אבו מאזן, ולהגיע לאיחוד מושלם של עזה עם הרשות הפלסטינית וממשל אחד".

ח''כ חסון התייחס גם לאמירתו של השר בנט, ולפיה אסור לצה''ל להתנצל על חיסול המחבלים במהלך השמדת מנהרת הטרור בעוטף עזה. ''אני לא צריך להתנצל על שום פעולה הגנתית שמדינת ישראל עושה, המנהרות הן התקפיות לחלוטין, הן משמשות למטרות טרור ולכן לישראל יש יד חופשית לתקוף בכל מקום שפועלים נגדה ואין לי שום צער על מותם של האנשים האלה שם'', אמר.