חוטובלי באוניברסיטת NYU הלילה
חוטובלי באוניברסיטת NYU הלילהצילום: דוברות סגנית השרה

ראש ארגון 'הלל' העולמי, אריק פינגרהט, התנצל בפני סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, לאחר שהארגון ביטל את הרצאתה באוניברסיטת פרינסטון.

אמש הגיעה חוטובלי לאוניברסיטת NYU, שהיתה התחנה האחרונה שלה במסע הקמפוסים באמריקה. פינגרהט הגיע להרצאה ובסיומה נועד עם סגנית השר והתנצל בפניה באופן רשמי.

חוטובלי, הסבירה לו כי היא מאמינה בשיתוף פעולה עם כלל הארגונים היהודיים בארה"ב, וציינה כי "מה שקרה בפרינסטון לא מקובל. אסור שיהיה חרם מבית כלפי נבחרי ציבור ישראלים".

במהלך ההרצאה שהתקיימה ב-NYU, סטודנטים רבים שאלו שאלות מאתגרות על הסכסוך הערבי ישראלי.

בתחילת הרצאתה סגנית שר החוץ חוטובלי אספה שאלות מהקהל. סגנית השר הציגה בפניהם זווית שונה מהמקובל ואמרה כי "הסכסוך אינו סכסוך טריטוריאלי. המהות היא באי רצון לקיום מדינת ישראל כמדינה יהודית".

עוד אמרה כי "בזמן שישראל מקדשת את ערך החיים, הפלסטינים מקדשים את ערך המוות וביום שבו הפלשתינים יקדשו את ערך החיים כמו בישראל, נוכל להגיע לפתרון. ישראל הוכיחה בעבר שהיא יודעת להגיע להסכמי שלום כשיש הנהגה בצד השני שרוצה בשלום".

ההרצאה שהיתה אמורה להיערך אתמול, בוטלה בבוקר מועד ההרצאה ללא עילה מוצדקת בלחץ ארגון יהודי פרוגרסיבי Alliance of Jewish Progressive.

חוטובלי שיגרה מכתב חריף ל'הלל' ולמרות הביטול, החליטה לשאת אותה בכל זאת - לאחר שארגון בית חב"ד הציע לארח את ההרצאה בפרינסטון.