ח"כ בהלול
ח"כ בהלולצילום: הדס פרוש, פלאש 90

יממה אחרי שהגישה הוועדה הבין משרדית שהוקמה במיוחד על ידי הממשלה ומשרד התרבות והספורט את דו"ח מסקנותיה בנושא סוגיית משחקי הכדורגל בשבת, מגיב איש הספורט בעבר וח"כ בפועל, זוהיר בהלול מ'המחנה הציוני' על המסקנות החד משמעיות.

לדברי בהלול ששימש שנים כשדרן בענפי ספורט רבים ובהם גם ענף הכדורגל, "הדו"ח שהוצג לממשלה על ידי הועדה הבין משרדית מאשש את שיודע כל מי שחי את עולם הכדורגל בישראל".

לדבריו של ח"כ בהלול, הדו"ח שמזהיר מפני פגיעה אנושה בענף הכדורגל אם בג"צ יפסוק כנגד משחקי הכדורגל בשבת, הראה חד משמעית כי "לא תיתכן פגיעה בסטטוס קוו וביטול משחקי הכדורגל בשבת מבלי לפגוע אנושות בענף הספורט, בשחקנים ובהישגים עתידיים להם אנו שואפים במפעלים בינלאומיים".

בהלול, שלא פעם נלחם למען זכויותיהם של מיעוטים בספורט, לא ניסה לברוח מהתייחסות לספורטאים שומרי המסורת והשבת שייפגעו מקיום משחקים בשבת כשאמר, "סוגיית שמירת השבת לשחקנים שומרי מסורת צריכה להיפתר באופן פרטני, כפי שההתאחדות הוכיחה שניתן לעשות, ולא באופן גורף אשר יביא לפגיעה אנושה לכדורגל בישראל".

עוד אמר ח"כ בהלול, "אני מברך על אימוץ הדו"ח ע"י השרה רגב ועל ההתניה בשינוי המצב הקיים בשיפור המתקנים בראש ובראשונה. במקום להשקיע חלק מהתקציבים הדמיוניים לשינוי הסטטוס קוו, עדיף להשקיע בהעלאת רמת הכדורגל בארץ, המתדרדר בהישגיו הייצוגיים בצורה מדאיגה".

"יש לקדם החלטות שיביאו לעידוד תרבות הספורט והכדורגל אשר חלק בלתי נפרד מהישראליות והשבת הישראלית", סיכם ח"כ בהלול את דבריו.