מי נוקם במי? סמוטריץ'
מי נוקם במי? סמוטריץ'צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' קובע היום (שלישי) בתגובה לדו"ח מבקר המדינה, "הניסיון לכרוך בין דו"ח המבקר שהתפרסם היום לבין עמדתי ביחס לתפקידו וסמכויותיו של המבקר ולחוק אותו אני מקדם הוא קונספירציה מופרכת".

לדבריו, "הוויכוח שלי עם מבקר המדינה לגבי תפקידו וסמכויותיו מתקיים כבר למעלה משנה. הוא החל בוויכוח שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה סביב החלת הביקורת על קק"ל כבר בחודש יוני 2016 (לפני שנה וחצי!), המשיך בהצלחה שלי למנוע אישור תקנות שהמבקר ביקש לאשר בוועדה לביקורת המדינה בדצמבר 2016 והגיע אל הצעת החוק שהנחתי על שולחן הכנסת עוד ביום 8.5.17 (לפני כחצי שנה). קדמה להנחת החוק עבודה של שבועות רבים מול הלשכה המשפטית של הכנסת - כל זאת הרבה לפני שהדו"ח הנוכחי התחיל בכלל להיכתב".

סמוטריץ' מוסיף ומציין, "יש לי עמדה עניינית ומקצועית באשר לתפקידו וסמכויותיו של מבקר המדינה ובעזרת ה' אמשיך לקדם אותה ככל יכולתי לטובת אזרחי ישראל".

בהמשך התגובה מסביר סמוטריץ, "לגופן של טענות המבקר באשר לתנועת רגבים ולעמותת אופ"ק להתיישבות (שאני כמובן גאה מאוד על חלקי בפעילויותיהן החשובות!): ראשית, שתי העמותות הללו, יוצאות בסדר גמור בדו"ח והמבקר לא בא אליהן בטענות. טענות המבקר מופנות לשיטת מבחני התמיכה של מוא"ז מטה בנימין. מדובר ב 16 מבחני תמיכה שרק 2 מהן נוגעות לרגבים ואופק. בכל מקרה לא נטען להתנהלות בעייתית של עמותות אלה".

"גם אם היתה ביקורת כזו הקשורה לרגבים ולאופ"ק הרי שהיא אינה נוגעת לי כלל ועיקר. ברגבים הועסקתי כעו"ד וכמנהל פעילות ללא שום זיקה לתחום הכספי. עמותת אופ"ק רשומה בכתובתי מאחר וכעו"ד חתמתי על מסמכי ההקמה שלה לרשם העמותות. בתקופתי כחבר עמותה באופ"ק העמותה לא קיבלה תמיכות. פרשתי מחברותי בה עם כניסתי לכנסת ביום 31.3.15. והיא החלה לקבל תמיכות ממטה בנימין רק בשנת 2016 (כשנה לאחר פרישתי ממנה). אין שום קשר בין דו"ח המבקר שפורסם היום לביני ובוודאי לא לחוק שאני מקדם להסדרת תפקידו וסמכויותיו", מדגיש סמוטריץ'.

בסיום התגובה מוסיף סמוטריץ' הערה הממוענת "לכל חובבי ז'אנר תאוריות הקונספירציה", ולפיה "אם כבר אז אני מציע לכם לבחון את ההקשר, רק בכיוון ההפוך - האם ייתכן שמשרד מבקר המדינה שרבב את שתי העמותות לדו"ח כדי לנקום בי על המהלכים שאני מוביל מולו".

ממשרד מבקר המדינה נמסר: "הביקורת על המועצה האיזורית מטה בנימין התחילה ב-6 באוקטובר 2016. הרבה לפני יוזמות החקיקה של חה"כ בצלאל סמוטריץ'. אכן קונספירציה מופרכת לקשור בין הביקורת לבין יוזמות החקיקה".