גלנט בועידה. היום
גלנט בועידה. היוםצילום: דוברות

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט השתתף היום (שלישי) במושב הפתיחה של ועידת עיר הנדל"ן 2017 של מרכז הבניה הישראלי בעיר אילת.

"אנחנו מחויבים לקורת גג הולמת לכל אזרח במדינת ישראל – זו משימה לאומית ואנחנו נעמוד בה", ציין גלנט.

לדבריו, "מה שנעשה בממשלה האחרונה לטעמי בתחומי הבינוי, השיכון והדיור הוא ללא תקדים בעשורים האחרונים בישראל. בין השנים 2005-105 מחירי הדיור בישראל עלו ב-100%. ו-8 החודשים האחרונים חלה התייצבות במחירים. חשוב לנו קודם בהורדת מחירי הדיור – הורדת מחיר הקרקע והורדת הרווח הקבלני – מה שמביא לצמצום משמעותי במחיר.

ת״ בתחום השכירות הממשלה הקודמת רכשה 6 דירות בלבד לדיור הציבורי, אנחנו רכשנו 1,200. מי שהולך בראש הטור קובע את הכיוון, אבל מי שקובע את הקצב הוא מי שנמצא במאסף. אם אתה שוכח את האדם האחרון בשורה אתה בבעיה יותר גדולה".

בנושא ההתחדשות העירונית אמר גלנט, "מדינת ישראל לא יכולה להמשיך לקחת שטחים חקלאיים פתוחים, נמשיך לבנות בתוך הערים. מי שייסד את הערים גר בשכונות המוזנחות ביותר בצורה לא ראויה. יש לנו כר עצום לפעולה בתחום ההתחדשות. שכונות גדולות ישנו את פניהן".

גלנט התייחס להתיישבות במדינה כולה ואמר, "23% מתושבי המדינה גרו לפני 35 שנה בגליל. היום 19%. כך גם בנגב וביהודה ושומרון. במאמץ גדול נגיע בשנת 100 לישראל חזרה לשיעור של 23%".

בנושא הרגולציה אמר גלנט, "מדינת ישראל היתה לפני עשור במקום ה-20 בעולם ביחס למדינות שבהן נוח לעשות עסקים. הידרדרנו עד למקום ה-40. אי אפשר להגיע למצב שהמדינה עובדת במדיניות של מיזעור טעויות, במקום מקסום הישגים. אנחנו עובדים על הדברים האלה. נעביר בוועדת הכלכלה בקרוב את החלק השני של החוק שדן במערכת היחסים בין הרוכשים לקבלנים. צריך להגן על הזוג הצעיר, ולא על הקבלן".

ערן רולס, יו"ר מרכז הבניה הישראלי, אמר בפתיחת הועידה, "כולנו כאן משלבים ביזנס, ציונות ואהבת הארץ. כולנו שותפים קטנים בבניית הארץ, וגם האתאיסטים הגדולים, מאמינים כי מדובר במצווה החשובה ביותר".