מעבר דירה מספק הזדמנות לשינוי באורח החיים ובשבילו תצטרכו לערוך כמה בדיקות ובירורים. החל ממספר נקודות החשמל, דרך נתיבי התחבורה הציבורית ועד מיקום בתי הכנסת ובתי הספר – הנה כל מה שחשוב לשים לב אליו

מעבר דירה הוא תהליך ארוך שדורש מכם המון סבלנות והוצאות אבל בסיומו תוכלו ליהנות משיפור משמעותי באיכות החיים. המעבר הוא הזדמנות מעולה לערוך התאמות ושינויים בבית הפרטי, להתאים את אורח החיים החדש למספר הנפשות במשפחה ובמידת הצורך גם לעדכן את סדר העדיפויות. מצד שני, מענה על המטרות האלה ידרוש מכם השקעה מסוימת של זמן ומשאבים.

איך יודעים כמה בתי כנסת עומדים לקום בשכונה?

יש כמה בדיקות ובירורים שתצטרכו לעשות לפני שתחליט לאן לעבור. קודם כל, התחילו בסיור בשכונה ובדקו האם היא עולה בקנה אחד עם עולם הערכים שלכם. בדקו מי האוכלוסייה שגרה בשכונה, מה הגיל הממוצע ואיך היא נראית. הגיעו לשכונה בשעות שונות של היום כדי לבדוק את הצפיפות או השקט ואל תתביישו לעצור עוברי אורח על מנת לשמוע מה יש להם לומר.

שנית, לא עוברים דירה לפני שבודקים את התב"ע מול העירייה. תכנית הבניה אמורה להיות זמינה עבור כל תושב והיא נמצאת באתרי האינטרנט או במשרדי העירייה עצמם. אתם יכולים לשלב סיור פיזי בשכונה עם סקירה של תכניות הבנייה כדי לדעת כמה בתי ספר יש כעת בשכונה וכמה עוד עומדים לקום, מה מצב בתי הכנסת והאם יש גנים, צהרונים ומוסדות לימוד משלימים. אלו נושאים חשובים שיבטיחו את שביעות רצונכם ואת המענה לדרישות המשפחה בטווח הקצר והארוך.

במידה ואין לכם רכב פרטי, חשוב לשים לב לנתיבי התחבורה הציבורית שעוברים בשכונה ולנגישות של אוטובוסים ומוניות. לחילופין, אם יש לכם רכב פרטי סביר להניח שתתעניינו במספר מקומות החנייה. קחו בחשבון גם ביקורים של אורחים ובני משפחה ונסו לתת עדיפות לדירה שנמצאת באזור מרווח יחסית.

כל מה שקורה בתוך הבית

כמובן שלא מחליטים איפה לגור בלי לבדוק את הבית. עם זאת, רובנו עושים טעות ומתרשמים רק מהקנקן ולא ממה שיש בתוכו. אל תתפתו לבחור דירה לפי הצבע בקירות או אריחי הקרמיקה המחודשים ברצפה. בדקו גם נושאים כמו נגישות ומספר שקעים לחשמל, בטיחות החלונות והדלתות עבור הילדים והתינוקות וזרם המים באמבטיה ובמטבח.

נסו לדמיין כיצד ייראו הפריטים שלכם ומכשירי החשמל בתוך הדירה החדשה. בקשו לראות את הדירה גם כן בשעות שונות ובדקו את התאורה הטבעית ואת כמות האור שנכנסת דרך החלונות. נסו לפגוש את השכנים, עלו לגג ואל תוותרו על בדיקה של דוד השמש ושאר מתקני הצנרת והמים. כמו כן, במידה ואתם קונים את הדירה תוכלו להזמין חברת בדק בית ולהיות בטוחים.