אלעד מלכא
אלעד מלכאצילום: עצמי

מנכ"ל האגודה לזכות הציבור לדעת, אלעד מלכא, סבור כי סיפור השעיית העיתונאית עירית לינור משידור בגלי צה"ל מבהיר את הצורך המיידי בשינוי מבני בתחנה.

במכתב ששיגר מלכא לשורת אישים ובראשם שר התקשורת ושר הביטחון, טוען מלכא כי בהשעייתה של לינור, "בא לידי ביטוי גודל האבסורד בישראל, כאשר איש צבא קובע כיצד אסור או כיצד ראוי להתבטא כלפי השלטון בכלי תקשורת מוביל בישראל. מצב המאפיין מדינות דיקטטוריות".

לדבריו, "בלי להיכנס לתוכן או צורת הדברים שאמרה העיתונאית עירית לינור, הרי שסתימת פיות על ידי זרוע של השלטון והגבלת ביקורת כלפי השלטון על ידי איש צבא היא פגיעה חמורה בחופש הביטוי ומהווה צעד שלא יעלה על הדעת במדינה דמוקרטית".

במכתבו מדגיש מלכא, "המעשה חמור עשרת מונים כיוון שבישראל אין ולו תחנת רדיו ארצית פרטית אחת, כך שכל המבקר את השלטון מעל גלי האתר נתון להוראות השלטון אם באמצעות הצבא ואם באמצעות תאגיד השידור הממשלתי, בדבר כיצד יש לבקר את השלטון ובאילו נושאים".

בעקבות האירוע קורא מלכא לשרים וליתר הבכירים אליהם נשלח המכתב לפעול בהקדם להוצאת גלי צה"ל משליטה צבאית ולאפשר פתיחת תחנות רדיו ארציות פרטיות, "צעדים אלו יעודדו את חופש הביטוי, יעצימו את המגוון בתקשורת ויחזקו את הדמוקרטיה הישראלית".