איילת שקד
איילת שקדצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל לחוק חוות גלעד וביקרה את התנהלות ראש הממשלה נתניהו.

"מסיבותיו שלו ראש הממשלה לא רצה להעלות את הצעת החוק היום. לא הייתה שום סיבה לדחייה ואנחנו מצפים שזה יעלה בשבוע הבא". זהו השבוע השני ברציפות שהנושא לא יעלה בממשלה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע לאחר הפיגוע שבו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד כי הורה להסדיר את היישוב וכי הצעת המחליטים ממתינה לאישור הממשלה.

ביום רביעי אמרו יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד כי היועץ המשפטי לממשלה אישר את הצעת המחליטים של הסדרת חוות גלעד שגובשה במשרד הביטחון ואין מניעה משפטית להעלותה אלא שגם השבוע סדר היום של הממשלה שפורסם אינו כולל את הסדרת היישוב.

בישיבת שרינו ידרשו חלק משרים הליכוד מראש הממשלה לקדם את הסדרת הישוב באופן מידי גם בישיבת הממשלה צפוי להישמע קולם של חלק מהשרים בנושא.

אתמול דווח כי תושבי חוות גלעד מאוכזבים מסירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להסדיר את החווה ולהכיר בה כיישוב מן המניין.

"זה פשוט לא ייאמן", אומר איתי זר שהקים את חוות גלעד לפני 15 שנים. ''היו כאן כמעט כל שרי הממשלה, הבטיחו שיפעלו לטובת העניין. יש הצעת מחליטים של שר הביטחון על השולחן. התחושות בחווה לאור גרירת הרגליים קשות מאוד.

"אני קורא לראש הממשלה לאשר מיידית את חוות גלעד", מוסיף זר ומעביר מסר לנתניהו, ''קול דמי אחיך זועקים אליך מן האדמה. צריכה להיות תשובה לרצח הזה, צריכה להיות תשובה לטרור ולכאב. זו התשובה שאנחנו מבקשים".

נציין כי חוות גלעד הוקמה על אדמות פרטיות שרכש משה זר בכסף מלא. שר הביטחון ליברמן תומך בהסדרת היישוב וכך גם כל שרי הבית היהודי והליכוד.