אורי ששון עם ילדי שלוה במרתון בשנה שעברה
אורי ששון עם ילדי שלוה במרתון בשנה שעברהצילום: באדיבות שלוה

תמיד חלמתם לרוץ לצידם של שניים מהספורטאים הגדולים בישראל? עכשיו זה אפשרי. הג'ודוקא הישראלי האלוף האולימפי אורי ששון והטניסאית הישראלית הבכירה ביותר שחר פאר יובילו במרתון ווינר ירושלים 2018 הקרוב את הנבחרת הקהילתית הגדולה ביותר, נבחרת עמותת 'שלוה'.

נבחרת הרצים של המרכז הלאומי 'שלוה' ישבור השנה את שיא המשתתפים עם למעלה מ-1,500 רצים מהארץ ומחו"ל בהובלת הספורטאים שחר פאר ואורי ששון, כחלק מהמקצה החברתי הגדול ביותר בישראל במרתון ווינר ירושלים 2018.

אל שני הספורטאים ואלפי הרצים יצטרפו גם חיילי יחידת "דובדבן", שוטרים, לוחמי אש ומתנדבי מד"א, שייצגו את הארגון במקצי מרתון ירושלים הבינ"ל 2018 ובמקצה הקהילות הייחודי וההתרגשות של ילדי שלוה לקראת ההשתתפות במרוץ הקהילות של מרתון ירושלים כבר בשיאה.

ב'שלוה', האגודה הלאומית לטיפול באנשים עם מוגבלויות ובני משפחתם, עמלו רבות בחודשים האחרונים לקראת המרתון הבינלאומי שיתקיים בעוד כשבועיים בבירה, ב-9/3/18.

השנה החליטו ב'שלוה' לשבור שיא כשלמעלה מ-1,500 משתתפים מהארץ ומחו"ל ייצגו את העמותה במקצי המרתון השונים, ביניהם המקצה המיועד לאנשים עם צרכים מיוחדים, הנערך לאורך 800 מטרים - מה שהופך את שלוה לארגון החברתי הגדול ביותר במקצה הקהילות.

עבור שלוה, תהיה זו השנה השמינית ברציפות שבה משתתפים ילדי שלוה ובני משפחותיהם במרתון ירושלים, מה שהופך את שלוה גם לארגון החברתי הוותיק ביותר, המשתתף במירוץ המיוחד של המרתון הירושלמי.

בנוסף לילדי שלוה ובני משפחותיהם שישתתפו במרוץ הקהילות, צפויים לרוץ בנבחרת שלוה מאות רצים במקצים השונים של מרתון ירושלים ואף במרתון המלא, כאשר מתוכם יגיעו במיוחד לתחרות 550 רצים מרחבי העולם, בין השאר מארה"ב, קנדה, בריטניה, מקסיקו ואוסטרליה. מטרת הרצים בנבחרת שלוה היא לגייס כספים לארגון, זאת לצורך קליטת ילדים נוספים בשלוה והרחבת תכניות התמיכה בבני משפחותיהם.

בנוסף, השנה ירוצו לצד ילדי שלוה ובני משפחותיהם, הטניסאית המצליחה ביותר בתולדות הטניס הישראלי - שחר פאר, המדליסט האולימפי אורי ששון ומלכת היופי הנוכחית רתם רבי. כמו כן ירוצו עם שלוה למעלה מ-300 חיילי יחידת "דובדבן", שוטרים, לוחמי אש מתנדבי מד"א, תלמידי בתי ספר ועוד.

אבי סמואלס, יו"ר שלוה סיפר על ההכנות ועל שבירת השיא, כשאמר: "ילדי שלוה הפכו לחלק בלתי נפרד ממרתון ירושלים החל מיומו הראשון, ואנו נרגשים לקראתו בכל שנה מחדש. מדובר בהצהרה חברתית, חשובה מאין כמותה, בדבר קבלת השונה אל חיק הקהילה. לא מדובר בריצה תחרותית, אלא בעשייה משותפת של כולם למען ילדים עם צרכים מיוחדים".

עוד אמר סמואלס, "הפרויקט מחמם את הלב ומעניק לילדים, למשפחות, לצוות ולמתנדבים המון כוח ואנרגיות להמשך הדרך. אנו מברכים על הזכות שניתנה לנו להמשיך את המסורת הנפלאה הזאת, ומודים על כך לעיריית ירושלים ולעומד בראשה מר ניר ברקת."

עמותת שלוה פועלת מזה 28 שנים במטרה להעניק לאנשים עם מוגבלויות טיפול ברמה הטובה ביותר, לתמוך בבני משפחותיהם ולקדם שילוב חברתי, כאלה מגיעים אל המרכז הלאומי שלוה שהוא הגדול והמתקדם בישראל לילדים עם מוגבלויות, והוא משרת מדי שבוע למעלה מ-2,000 ילדים. במרכז מתקיימות פעילויות טיפוליות, שיקומיות וחינוכיות מסביב לשעון וללא כל תשלום.