סושי
סושיצילום: יח"צ

עם שפע של עסקיות בתל אביב שהמרכיב המרכזי שלהם הוא סושי, מסעדות יפניות המציעות רולים מפתים של סושי אותנטי וסושי במתכונים ייחודיים המשלבים את הטעם הישראלי עם הרכיבים האוריינטאליים המקוריים, מן המזרח הרחוק.

מסעדות בישראל מוסיפות לרולים שלהן כל כך הרבה מרכיבים שלא ניתן למצוא ביפן, והופכות את הקומבינציות המעניינות שלהן למגוונות מאוד, כאלה שמתאימות במיוחד לטעמו של הסועד הישראלי. על אף הוותק והפופולריות שצבר הסושי אצלנו, ישנם בוודאות כמה פרטים ועובדות שלא ידעתם עליו. לפניכם - ארבעה עובדות שיפתיעו אתכם, על הסושי:

ארבעה עובדות על סושי שכנראה יפתיעו אתכם

בין אם אתם חובבי סושי מושבעים, ונוהגים להזמין אותו על בסיס קבוע, או בין אם עבורכם מדובר רק בכיבוד המיועד לאירועים מיוחדים, מעניין להכיר דברים חדשים על המאכל האהוב, שממסורתי יפני הפך לחביב על סועדים רבים ברחבי העולם. הנה ארבעה עובדות מעניינות, על הסושי:

סושי זה לא רק רול של מאקי – המושג "סושי" מתייחס לשפע של מנות יפניות, שכולן מכילות אורז בתחמיץ מיוחד. גם ניגירי למשל, שהוא קציצת אורז ועליה מרכיב כמו דג או חביתה יפנית, ולפעמים אפילו ירק, נכלל תחת הכינוי "סושי". הכשרתו של מאסטר סושי היא 10 שנים - מסלולי ההתלמדות המסורתיים של השפים המתמחים בהכנת סושי אורכים כעשר שנים, במסגרתם מוצמד המתלמד למאסטר סושי מוסמך, ומכין איתו אלפי רולים של סושי מסוגים שונים. הוא עושה זאת, באמצעות סט פרטי של סכינים, המוזמנים במיוחד עבורו בהכנה אישית בטכניקה הדומה לזו שבאמצעותה הוכנו בעבר חרבות הסמוראים הסושי הוא מהמאכלים הבריאים במיוחד - עם שילוב של אצות בעלות שפע ערכים תזונתיים, ירקות טריים ודגים, מסתבר שבניגוד למנות אחרות בהכנה מהירה, הסושי הוא דווקא ממש בריא. את המינרלים שתמצאו בשכבת אצת הנורי העוטפת את הרולים, לא תמצאו כמעט באף סוג אחר של מאכל סושי הוא מן המאכלים המשביעים שתוכלו לבחור לאכול - בין אם בעסקיות בתל אביב או בסושי משלוחים בתל אביב, הבחירה בסושי לארוחת צהריים היא בחירה חכמה. בעוד הסושי הוא מאכל ממועט בקלוריות, הוא משביע מאוד, בעיקר עקב תכולה גבוהה של פחמימות.

לא חייבים להרחיק ולנסוע ליפן על מנת ליהנות מסושי יפני אמיתי, מסורתי ומלא טעמים, תוכלו ליהנות ממסעדות שף הקיימות בישראל המציעות רול סושי איכותי.