הג'ודוקא שגיא מוקי
הג'ודוקא שגיא מוקיצילום: באדיבות הועד האולימפי

אלוף אירופה. אחרי ההצלחה אמש בפתיחת יום התחרויות הראשון של אליפות אירופה בג'ודו המתקיימת לראשונה בישראל, עם זכייתם של גפן פרימו בת ה-18 וטל פליקר הג'ודוקאים במדליית הארד, היום (שישי) זכתה ישראל במדליה נוספת באליפות היוקרתית - מדליית הזהב.

אחרי הכבוד וההישג של פליקר ופרימו אמש, היום מי שהיה אחראי על ההישג הגדול ביותר של ישראל ושלו באופן אישי, הוא הג'ודוקא שגיא מוקי שזכה במדליית הזהב במשקל 81 ק"ג.

ארבעה ספורטאים ישראלים נכנסו היום לתחרות היוקרתית המתקיימת בתל אביב, שנפתחה עם דקת דומייה לזכרם של עשרת הרוגי האסון הכבד אמש בערבה, כשמעל כולם היה זה שגיא מוקי, שנחשב לאחד הפייבוריטים לזכיה במדלייה עבור הנבחרת הישראלית.

אחרי שעבר בסיבוב הראשון את הג'ודוקא הצרפתי ג'ונתן אלארדון המדורג במקום ה-29 בעולם די בקלילות, אפשר היה לחזות כי רק הפתעה גדולה תמנע ממוקי את המדליה הנכספת.

גם את הקרב בסיבוב השני צלח מוקי בהצלחה יתירה ובשלב רבע הגמר גבר על יריבו ההונגרי לאסלו סשוקנאי, דקה ו-34 שניות לסיום הקרב.

קרב חצי הגמר היה צמוד אמנם, אך בסופו הצליח מוקי להרים את 4,000 האוהדים הביתיים שנכחו באולם התחרות שבגני התערוכה שבתל אביב על רגליהם כשהעפיל לגמר הגדול של המשקל שלו.

היתרון הביתי, המוכנות המנטלית והפיזית והיכולת המצויינת של מוקי הביאה בסופו של דבר לניצחון גם בשלב הגמר ולזכיה במדליית הזהב הראשונה של ישראל באליפות היוקרתית, המתקיימת לראשונה בארץ.

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה את מוקי על זכייתו במדליית הזהב הראשונה והמדליה השלישית של ישראל באליפות היוקרתית, כשאמרה: "אני גאה ונרגשת על ההישג האדיר של שגיא מוקי".

לדברי השרה, "שגיא ריגש מדינה שלמה בלחימה בלתי מתפשרת על המזרן. הרוח הישראלית ניצחה היום", אמרה רגב והוסיפה, "איזה כיף לקבל כך את השבת עם מדליית זהב והמנון התקווה שמתנגן על הפודיום".

"הג'ודו מוכיח שוב שהוא הענף שמביא הכי כבוד לספורט הישראלי", אמרה רגב.

אגב, על הזכייה במדליית הזהב יקבל מוקי מענק מיוחד של 40 אלף שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר הימורים בספורט. גם מאמנו, הג'ודוקאי הוותיק אורן סמדג'ה יקבל מענק כשזה יקבל כחצי מהסכום של מוקי.