מפגינים ערבים באום אל פאחם (ארכיון)
מפגינים ערבים באום אל פאחם (ארכיון)פלאש 90

פחות מיממה אחרי אירועי האלימות באום אל פאחם, סיפר הבוקר (שני) יו"ר עירוני טבריה, זוהר יצחק, על שארע בתום משחק חצי גמר ליגה א' אמש. "איך שנשרקה שריקת הסיום התחילה השתוללות שאתה לא מבין מאיפה היא הגיעה. אבוקות, חזיזים, בקבוק שהוטח באבא של השוער שלנו שנפל על הרצפה. פוגרום".

יצחק, היו"ר של הקבוצה האורחת מטבריה, סיפר על אירוע האלימות החמור שהתרחש אמש בתום משחק הכדורגל מול הפועל אום אל פאחם, באצטדיונה הביתי.

כזכור, מיד בתום שריקת הסיום אמש במשחק בו הפסידה הקבוצה מאום אל פאחם באצטדיונה הביתי והודחה בשלב חצי הגמר של ליגה א', החלו אוהדים ערבים רבים להשליך מכל הבא ליד כשבמהלך ההתפרעות נפצעו שוטר בדרגת קצין בפניו, ואוהד של הקבוצה האורחת בראשו.

בראיון לרדיו גלי ישראל, בתכניתו של שרון גל, סיפר יו"ר טבריה, כי "האוהדים של טבריה, כ-150 ספגו מטח של אבנים ממחוץ למגרש והכנסנו אוהדים אל תוך כר הדשא כדי שלא יספגו אבנים בראשם. מיהרנו להכניס את כל הנשים והילדים כי הם נבהלו ונשארנו לידם. כשהאבנים והכיסאות הגיעו גם אל כר הדשא נכנסנו כולנו אל מנהרת השחקנים כדי שלא יחטפו משם".

לדבריו, על אף שהמשחק נגמר בשעה 20:25, הם נאלצו להישאר בתוך תחומי האצטדיון עד 22:25, אז אחרון השחקנים יצא משם.

"אני מפנה אצבע מאשימה כלפי המשטרה וכלפי האוהדים הערבים המקומיים. אם היינו יודעים שזה ככה היינו מעדיפים או לא להגיע או להפסיד את המשחק, הייתי מוותר על המשחק מראש אם היינו יודעים שאסור לנו לנצח. התנהגנו כמו ספורטאים וכמו גברים".

עוד סיפר יצחק, כי "גם לשופט חיכו האוהדים, והוא לא רצה לצאת איתנו".

"מדובר היה בכמות גדולה מאוד של אוהדים ערבים שהתפרעו, כ-4,000 איש בתוך ובחוץ, למרות ניסיון של מספר חברי הנהלת הקבוצה הערבית שניסו להרגיע את הרוחות אבל לא הצליחו מול הכמות האדירה של המתפרעים".

ובכל זאת. מעט מאוד מכלי התקשורת עוסקים בנושא הבוקר, על אף ההוכחות המצולמות. לטענת זוהר אי אפשר היה שלא לראות את שארע. "אף אחד לא הלך לבית שלו. כולם ישבו במרפסות שלהם המשקיפות על האצטדיון וצפו כאילו מדובר בהצגה. לא מדברים עלינו כי אנחנו כנראה לא חשובים".

לדבריו הוא התריע על החשש שזה יקרה. "הבטיחו לי מעל 100 שוטרים ובסופו של דבר היו רק כ-35 שוטרים. מבחינתי המשטרה התנהגה בחוסר אחריות. מספר חברי הנהלת הקבוצה הערבית ניסו להרגיע, אבל אוהדי הקבוצה מאום אל פאחם רוצים רק הצלחות ולא יודעים לקבל הפסד".

בהמשך השידור הצטרף גם יו"ר אום אל-פאחם, מוחמד אבו שלמה ג'ברין, שטען כי טבריה היא שאשמה בהתפרעות. לדבריו "זו לא היתה אינתיפאדה. הייתה התגרות של שחקן טבריה, (כפיר בן דוד - נ"ו) אחרי שכבש את השער השני שלא יודע מה עשה לעבר הקהל. הקהל התחיל לצעוק וזרק בקבוקים וזהו. ממש לא אינתפיאדה".

יתירה מכך, טען אבו שלמה כי זריקת האבנים הגיעה דווקא מידיהם של אוהדי טבריה שלדבריו היו שותפים מלאים למה שקרה. על כך השיב זוהר כי האוהדים הטבריינים היו סגורים ביציע ולא יכלו לצאת אל מחוץ לאצטדיון, משם נזרקו האבנים. גם הודעת המשטרה דיברה על ידויי אבנים מצד אוהדי אום אל פאחם בלבד.

יו"ר הקבוצה הערבית המשיך לטעון כנגד הקבוצה האורחת מטבריה, כשטען כי התגרות שחקנם היא שגרמה לדבר הזה. "מה שהתרחש על כר הדשא היא התפרצות של קהל, אבל האשם הוא השחקן שרץ לעבר הקהל. מה הוא צריך לרוץ לעבר הקהל". יו"ר טבריה השיב כי השחקן רץ לעבר מצלמת הטלוויזיה ולא עשה שום התגרות.

בהמשך הגדיל ואמר יו"ר אום אל פאחם, כשהתבקש להתנצל על התנהגות אוהדיו כי הוא מתנצל, "אני מתנצל על ההתנהגות של אוהדי טבריה, על התנהגות המשטרה ועל הכדורגל הישראלי. אין פה כדורגל".