וינטר ואיזנקוט
וינטר ואיזנקוטצילום: דובר צה"ל

בתום דיון שיבוצים שהתקיים הבוקר (שני) בראשות הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, הוחלט על שורת מינויים של קצינים לתפקידים בדרגת תא"ל. המינויים מותנים באישור שר הביטחון, אביגדור ליברמן.

תת-אלוף סער צור ימונה למפקד עוצבת הפלדה. אלוף-משנה שלמה (שלומי) בינדר ימונה למפקד עוצבת הגליל ויועלה לדרגת תת-אלוף.

אלוף-משנה גל שוחמי ימונה למפקד עוצבת המפץ ויועלה לדרגת תת-אלוף. אלוף-משנה גור שריבמן ימונה למפקד עוצבת אדום ויועלה לדרגת תת-אלוף.

תת-אלוף נדב לוטן ימונה למפקד המרכז לאימוני יבשה בזרוע היבשה. תת-אלוף עודד בסיוק ימונה לראש חטיבת התכנון באגף התכנון.

אלוף-משנה אוהד נג'מה ימונה לקצין שריון ראשי ויועלה לדרגת תת-אלוף. אלוף-משנה ד' ימונה לראש חטיבת ההגנה בסב"ר באגף התקשוב ויועלה לדרגת תת-אלוף. תת-אלוף רפאל (רפי) מלוא ימונה למפקד פו"ם. אלוף-משנה יצחק (איציק) בר ימונה לראש מטה פיקוד העורף ויועלה לדרגת תת-אלוף.

סגן-אלוף שחר שפירא ימונה לקצין הרפואה החילי בחיל האוויר ויועלה לדרגת אלוף-משנה.

תא"ל עופר וינטר, שהתמודד על שיבוץ כמפקד עוצבת הפלדה וכמפקד עוצבת הגליל לא קודם לאף אחד משני התפקידים בהם היה מעוניין, וכעת הוא עשוי לשקול את המשך דרכו בצה"ל.

וינטר שימש בעבר כמח"ט גבעתי וכיום משמש בתפקיד ראש מטה פיקוד מרכז בדרגת תא"ל. בעבר הבהיר כי הוא עשוי לפרוש מהצבא במידה שלא יקודם לתפקיד משמעותי ויוחלט להציע לו תפקיד רוחב נוסף.

נזכיר כי לאחר מבצע "צוק איתן" הוכנס וינטר לסוג של "הקפאה" לאחר שכמח"ט גבעתי במבצע הפיץ לחיילי ומפקדי החטיבה "דף קרבי" שעורר סערה תקשורתית.

"ההיסטוריה בחרה בנו להיות בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי העזתי, אשר מחרף מנאץ ומגדף, אלוקי מערכות ישראל", הוא כתב אז והוסיף: "אני נושא עיניי לשמיים וקורא עימכם שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד".

וינטר נחשב לאחד ממפקדי השדה הטובים ביותר בצה"ל, אולם הסערה התקשורתית שפרצה סביבו בתקופת צוק איתן הכבידה כאמור על קידומו. וינטר אמנם קודם לדרגת תא"ל אך לא זכה בתפקיד משמעותי.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, "דיוני השיבוץ של מפקדים בצה"ל מנוהלים ומסוכמים בצורה מקצועית ועניינית על ידי הרמטכ"ל ובהשתתפות אלופי המטה הכללי. היום סוכמו ויועלו לאישור שר הביטחון - שיבוציהם של קצינים בדרגת תא"ל בהם גם מפקדי אוגדות, קצינים מצטיינים מחוד החנית והלחימה שיובילו את צה"ל בשנים הקרובות. כל אמירה אחרת או נסיון לשוות לתהליך מימד מגזרי- הוא מגוחך, שקרי וחסר כל אחיזה במציאות".

גורם בצה"ל שהתייחס לנושא ציין כי דיוני איוש לתפקידי קצינים בדרגת תת אלוף בצה"ל - טרם הסתיימו.