יאיר גולן
יאיר גולןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

סא''ל במיל' שלום איזנר, שהכה לפני חמש שנים פעיל שמאל מדנמרק עם רובה M-16 בעת ששימש סגן מפקד חטיבת הבקעה, מזועזע ממכתב המשפחות השכולות נגד מינויו של האלוף יאיר גולן לרמטכ''ל.

''מבוכה, זעזוע וכאב חד הכה בי כשראיתי את המכתב נגד האלוף יאיר גולן", כתב איזנר בדף הפייסבוק שלו.

הוא תיאר את האלוף גולן כ''מפקד משכמו ומעלה, אמיץ לב, ישר דרך, שכל חייו פעל למען ביטחון העם והארץ. שם נפש בכפו לא אחת לשמירת חיינו וחיי חייליו. איך ניתן לטעון שאינו ראוי?''.

סא''ל במיל' איזנר תוהה האם המשפחות השכולות הוטעו. ''משפחות שכולות היקרות לנו מאוד, הייתכן שהשתמשו בכן? הייתכן שהוטעתן? אין כאן רק פגיעה באלוף יאיר גולן, זאת לדעתי פגיעה קשה בצה"ל כולו. התערבות לא ראויה נגד מפקד ראוי שהוביל רבים במסירות למען ישראל וניצחון צה"ל, שחינך לערך הניצחון לא פעם גם עם הידיעה שלא כל מטרה מקדשת כל אמצעי''.

איזנר תקף את תנועת "אם תרצו" שמובילה את הקמפיין נגד מינוי יאיר גולן לרמטכ''ל, ''הפעם טעיתם בגדול. הבחירה בחיים קודם כל, שמירה על אחדות הצבא והשימוש במשפחת השכולות לניגוח אלוף בצה"ל היא שימוש פסול הפוגע הן בצה"ל והן בקדושת השכול הישראלי

"הרי בקלות ניתן להחתים משפחות לתמיכה באלוף. האת זה אתם רוצים? יאיר גולן האלוף - באם תיבחר נלך אחריך באש ובמים למען ביטחון ישראל", הבהיר.