מהומות אוקטובר באום אל פאחם
מהומות אוקטובר באום אל פאחםפלאש 90

כמעט לינץ'. 5 חודשים עברו מאז נפצעו אוהדים, שוטרים ושחקנים במשחק הכדורגל של הפועל אום אל פאחם. היה זה במסגרת חצי גמר הגביע בליגה א', כשאוהדי הקבוצה הערבית תקפו בחמת זעם את האורחים מטבריה לאחר ההפסד בחצי הגמר והשליכו מכל הבא ליד - אבנים, בקבוקי זכוכית וברזלים.

אז, העונש שהוטל על הקבוצה הערבית היה סגירת אצטדיונם הביתי, "אצטדיון השלום", למשך 30 ימים בכפוף לתגבור האבטחה במשחקים אחר כך. עונש מגוחך לכל הדעות.

חמישה חודשים אחר כך ומסתבר שאת האוהדים האלימים ופורעי החוק של אום אל-פאחם לא מתריע שום דבר כשאלה אינם מבחינים בין יהודי ליהודי, גם אם מדובר בשחקנם שלהם.

היה זה אמש, שעות ספורות לפני כניסת השבת, כשמשחקם במסגרת ליגה א' מול בני זלפה הסתיים בהפסד ביתי בתוצאה 0:2. או אז, תקפו האוהדים הערבים האלימים את שחקן קבוצתם, הבלם אלירן חודדה באלימות מילולית ופיזית תוך הטחת מכות בגבו ובצווארו.

חודדה ההמום בן ה-37 הודיע מיד כי יעזוב את הקבוצה מיידית, כשגם מאמנו היהודי מוריס אוזן הודיע כי יעזוב איתו.

בפוסט שכתב בחשבון הפייסבוק שלו, כתב הבלם בעל העבר העשיר במועדוני ליגת העל בכדורגל, כי "לאחר קרוב לעשרים שנות קריירה כשחקן כדורגל מקצועני ואחרי ששיחקתי בכל קצוות מועדוני הכדורגל בישראל החל מבית״ר ירושלים, דרך בני סכנין, אחי נצרת, נצרת עילית , הפועל חדרה והפועל איכסל, מליגת העל ועד ליגה א׳, חשבתי שראיתי וחוויתי הכל".

הבלם היהודי תיאר את שהתרחש כשכתב: "היום בהיותי שחקן הפועל אום אל פאחם בהסתיים המשחק מול בני זלפה, למרות שלא לקחתי בו חלק בגלל כרטיס אדום, התרחש אירוע בו לא חלמתי שיתרחש עדיין במגרשי הכדורגל. בצאתי ממגרש הכדורגל לכיוון הרכב שלי תקפו אותי באלימות פיזית ומילולית אוהדי קבוצתי והכו אותי בגב ובצוואר תוך כדי שהם מטיחים בי קללות והאשמות על הפסד קבוצתנו - לא שזה משנה משהו אבל נתזכר שאפילו לא לקחתי חלק במשחק", כתב חודדה.

"אני בן 37, אבא לשתי בנות, בעל לאשה בהיריון ומבין כבר בגילי שאין שום מקצוע בעולם שאתה צריך ללכת לעבודה ולהיתקל באלימות פיזית גם אם אנחנו שחקני כדורגל".

חודדה הודיע כי בשל ניסיון הלינץ' בו, הוא עוזב מיידית את הקבוצה הערבית: "לפיכך קיבלתי החלטה כי דמנו לא הפקר והודעתי להנהלת הקבוצה כי החלטתי לוותר על החוזה והשכר שלי לשנה הקרובה וכי לא אגיע יותר לאימונים או משחקים בקבוצה.
לשמחתי יש בי מספיק כח מנטלי וכלכלי לוותר על החוזה שלי על מנת שיבינו כל שותפיי לענף כי אלימות היא קו אדום שלעולם אבל לעולם אסור לחצות אותו!!!".

"אם בצעד שלי אני אדע שעזרתי לשחקן צעיר, אפילו אחד בתחילת דרכו או לכל שחקן ותיק או מאמן אדע שמשהו היה שווה בצעד שאני בוחר לעשות. הגיע הזמן שיבינו כל אוהדי הכדורגל בארץ - דמנו הוא לא הפקר!!!".

במועדון הכדורגל של אום אל-פאחם אמרו כי "הנהלת, קהל ושחקני קבוצת הפועל אום אל-פחם מגנים את כל סוגי האלימות, הן מילולית והן פיזית, ומוקיעים את המעשים האלימים שנטענו בתקשורת לאחר סיום המשחק כלפי השחקן אלירן חודידה".

לדברי המועדון הערבי ששוב נמצא בכותרות בשל מעשי אלימות של אוהדיו: "הנהלת הקבוצה מכחישה את כל הטענות המוזכרות בתקשורת, שהשחקן הותקף בהיותו שחקן מהמגזר היהודי, אנחנו מגנים בתוקף ובכל לשון חריפה את הכותרות האלה והעיתונאות שכזו. אנו מבקשים מהמשטרה לחקור את האירוע ולהעניש את המבצעים. מעשים אינדיווידואליים אלה אינם מייצגים את הקהל הגדול של קבוצת הפועל אום אל פחם".