איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי תנועת 'עוצמה יהודית', מותח ביקורת על ראש מועצת שומרון יוסי דגן שטוען מאז אירוע הירי בברקן הבוקר (ראשון) כי המפעלים בברקן הם סמל ומופת לדו קיום.

לדברי עו"ד בן גביר, "אני מעריך מאוד את ידידי יוסי ויש לו זכויות עצומות במאבק על ארץ ישראל, אך חבל שהוא טועה ומטעה".

"הדו קיום התפוצץ בברקן ורק יוסי ועוד קומץ של אנשים בגוש עציון ממשיכים להטעות את עצמם ואת הציבור", מוסיף בן גביר. "מי שלא נאמן לישראל - ולצערי חלק מהעובדים בברקן - לא כולם - לא נאמנים, צריך לשלוח בכרטיס בכיוון אחד, לא לעבוד איתו ביחד".

לדברי בן גביר, "הגיע הזמן שגם ברמי לוי בגוש עציון וגם במפעלים בברקן יעשו בדק בית יותר רציני את מי מכניסים לעבודה".

"לא צריך לפסול אדם בגלל שהוא ערבי, אבל כן צריך לפסול אדם כי הוא שונא את ישראל ולא נאמן למדינה. בעלי המפעילים וראשי המועצות חייבים לנהל מעקב יותר רציני ולדרוש נאמנות למדינת ישראל", קובע בן גביר.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, התייחס כאמור הבוקר לאופיו הייחודי של אזור התעשייה, "מדובר באירוע קשה מאוד באזור שהוא גשר של דו קיום בלב השומרון. יש באזור תעשייה הזה יותר מ 8,000 פועלים, כמחציתם יהודים וכמחציתם ערבים תושבי הרשות הפלסטינית, זה האיזור שבו השמאל הקיצוני וה-BDS מנסים להחרים".

"אני רואה כאן ערבים ויהודים שיושבים יחד ובוכים", הוסיף והדגיש דגן, "אני רוצה לומר בצורה ברורה: האירוע הזה קשה אבל אנחנו לעולם לא נשבר. המפעל הציוני בשומרון כמו בכל מקום אחר במדינת ישראל ימשיך בכל הכוח. ובמלוא העוז גם בבניה גם בחינוך וגם בתעשייה זה חלק מהציונות ואנחנו לא נרתע מהרצחנות הנפשעת הזו אנחנו נתחזק ואנחנו חזקים כמו כל עם ישראל. לעולם לא נשבר".