נהג צעיר
נהג צעירshutterstock

כל מה שצריך לדעת על הקשר בין נהג חדש בבית וחידוש ביטוחים לרכב

להוציא רישיון זה לא עניין פשוט – לאחר שעורי הנהיגה והטסט ישנה עוד משקולת כלכלית אחת לפני העלייה על ההגה – התאמת הביטוח להצטרפותו של הנהג החדש לרכב המשפחתי. איך להבטיח שזה יעבור בצורה החלקה ביותר? קחו נשימה ונתחיל

נכון, שינוי ביטוח הרכב לא הדבר הראשון שהטריד אתכם כאשר שמעתם שבנכם או בתכם עברו את הטסט המיוחל, כנראה שהייתם יותר מוטרדים מכך שנוסף לכל דאגותיכם תיאלצו להתמודד גם עם העובדה שילדכם יעלה לכביש, שאת סכנותיו אתם מכירים היטב. ואכן – כדי לתת לנהג הצעיר קרקע פורייה להפוך לנהג טוב, יש לאפשר לו לנהוג כמה שיותר. בשלב מוקדם זה אין הכוונה דווקא ברכב משלו, אבל בהחלט ברכב המשפחתי.

אך כדי שדבר זה יתאפשר, בהחלט צריך לחשוב על ביטוח הרכב, כיוון שישנו צורך לבצע שינוי בפוליסת הביטוח המקיף של הרכב כדי שהנהג הצעיר יוכל להשתמש בו. בשורות הבאות ננסה לבאר עד כמה שאפשר את המושגים הקשורים בביטוח רכב לנהג חדש וצעיר, תוך מתן הסברים ושיקולים לגבי כל אחד מהם. דרך צלחה.

מדוע שונה ביטוח נהג חדש מביטוח רגיל?

כידוע לכם, בבואכם לחדש את ביטוח הרכב מדי שנה בשנה, עושה חברת הביטוח את השיקולים שלה ומתייחסת לעברכם כנהגים או לשאר הנהגים ברכב בפקטור בחישוב מחיר הפוליסה. כאשר בפני חברת הביטוח עומד נהג שרק עתה קיבל את רישיון הנהיגה שלו, היא חייבת להתחשב בסטטיסטיקה האומרת כי סביר יותר שנהגים אלו יקלעו לתאונה בה יפגעו הם או נוסעי הרכב. מסיבה זו, ביטוח רכב לנהג צעיר או חדש יכולה לעלות אלפי שקלים יותר מהפוליסה אותה הייתם מורגלים לשלם עד כה. זהו גם המקום לציין ולתת טיפ קטן לחיסכון: ישנה אפשרות לבטח את הרכב לנהג הצעיר למספר ימים ולא לכל השנה. בצורה זו, ניתן לבטח את הרכב בו נוהג הנהג הצעיר באופן קבוע, ולהפעיל את הביטוח לרכב המשפחתי השני, אם יש, רק למספר ימים של טיול משפחתי או חופשה מהצבא בה מתאפשרת לו נהיגה.

מהם ההבדלים בין ביטוח נהג חדש, נהג צעיר וביטוח רגיל?

ראשית ועיקר, המחיר. ביטוח הרכב שלך מושפע באופן ישיר מהעבר הביטוחי של הנוהגים ברכב. כלומר, לאחר כמה שנים נטולות תאונות או תביעות מחיר הפוליסה אמור להיות נמוך יותר. למולו, ניצבים שני סוגי ביטוח אחרים, אחד לנהג חדש ואחד לנהג צעיר. כלומר, נהג צעיר חייב להיות גם נהג חדש ב-24 חודשים הראשונים מקבלת רישיון הנהיגה, לאחר מכן ועד גיל 24 הוא יישאר נהג צעיר. נהג חדש בהחלט יכול להיות אדם מבוגר, חברות הביטוח מבדילות בין אלה מהסיבה הפשוטה ששיקול דעתו של נהג חדש בן 45 אינו כשל צעיר בן 17.5. לכן, באופן טבעי תהיה פוליסת הנהג הצעיר יקרה יותר.

על מה חשוב להקפיד ולמה תמיד לשים לב?

בבואכם לחדש את ביטוח הרכב, יש לבדוק היטב את המצב בשוק. ניתן לעשות זאת טלפונית וניתן גם לבצע השוואת ביטוח מקיף און ליין, באינטרנט, במהירות וביעילות. הסיבה להשוואה בתקופת החידוש היא קריטית, במיוחד אם יש יותר מרכב אחד בבית – מכיוון שמחירי הביטוח בין רכבים, דגמים ושנות יצור שונים יכולים להגיע לאלפי שקלים בביטוח המקיף. אז ראשית, אם יש רכב שאין הצדקה כלכלית לבטח במקיף, אולי יהיה זה הזמן הנכון לביטוח מסוג צד ג' בלבד – בנוסף לחובה, כמובן. שנית, יש לשים לב שמספר הנהגים בכל פוליסה תואם את מספר הנהגים בפועל, מכיוון שגם בצורה זו ניתן להוזיל או לייקר את מחיר הפוליסה. וכמובן, בשום אופן לא לחדש את הפוליסה באופן אוטומטי – ללא בדיקה ומעבר על פרטי הרכב, הנוהגים בו והסכום לתשלום. בעולם כה תחרותי, כדאי להשוות מחירים ולראות כי המחיר אותו קיבלת הוא באמת מחיר תחרותי, הגיוני וצודק.

כיצד ומתי לשנות את פוליסת הביטוח?

לסעיף זה שני צדדים, האחד קריטי – בשום אופן אין לאפשר לנהג לנהוג על רכב ללא כיסוי ביטוחי מתאים. אם הוא המתין 17 שנה לנהוג, שיחכה עוד יום. תאונות, קטנות כגדולות, קורות ברגעים שאינם ניתנים לצפייה ובדיוק לשם כך יש את הביטוח. ומהצד השני – עקב כך שביטוח הנהג החדש מייקר את הפוליסה, עליך לזכור לבצע את הפסקת הפוליסה במידה והיא אינה מסונכרנת עם שאר הפוליסות. במילים אחרות, כל חודש בו הנהג החדש כבר אינו מוגדר כחדש אך עדיין נוהג תחת פוליסה זו, דינה ככסף מבוזבז, מכיוון שהוא כבר אינו צריך את הכיסוי המורחב הזה. לכן, יש לתזכר מראש לגבי תאריך סיום הנהג החדש ובאותו הרגע ליידע את חברת הביטוח.

לסיכום נהג חדש בבית היא אחריות הורית עצומה. מעבר לפן הביטוחי והכלכלי בו עסקנו, דאגו לכך שהנהג החדש ינהג מספר רב ככל האפשר של פעמים תחת השגחתו של נהג בקיא ומנוסה. דבר זה ישפר את סיכוייו העתידיים להפוך לנהג אחראי ובטוח. נסיעה טובה.