אנחנו מתעסקים במהות והם בעסקנותאלירן אהרון

בראיון לערוץ 7 מתייחס המועמד לראשות עיריית ירושלים עופר ברקוביץ' למערכה המורכבת בבירה ולתכניותיו לעתיד, במידה ויזכה בתפקיד.

"עברנו דרך ארוכה בשנה האחרונה לעומק החברה הירושלמית", אומר ברקוביץ' ומביע ביטחון בניצחונו לנוכח תגובות ותחושות שהוא מקבל מהרחוב. "אנשים מחזקים מעודדים ותולים תקוות. מחפשים מישהו שישאיר את ירושלים ציונית וממלכתית וישמור על האוכלוסיות השונות פה. מרגישים שצריך להשאיר את הצעירים בירושלים ולהפוך אותה לעיר תוססת ומעניינת. הרבה ציפיות והרבה תקוות".

כשהוא מתבקש לסכם את כהונתו של ניר ברקת אומר ברקוביץ' כי "באופן כללי ברוב שנותיו ניר ברקת מקבל ממני ציון פוזיטיבי. העיר התקדמה בכלכלה, בהשקעות בתרבות, בתיירות, בחינוך. אני חושב שבשנתיים האחרונות, מאז שברקת פוזל לפוליטיקה הארצית, הוא משנה את דרכיו, פוגע באינטרסים הציוניים, חותם על הסכם השכונות, נותן תקציבים פוליטיים לסיעות החרדיות וגורם לכך שהברית הציונית בין הציונות הדתית לציונות הכללית נשברת".

את מועמדותו של השר אלקין העושה את הדרך ההפוכה מהפוליטיקה הארצית למקומית מגדיר ברקוביץ' כקומבינה שהציבור הירושלמי לא יקבל. "זה לא עובד ככה. אתה לא מחליף בלחיצת ידיים בין אנשים. אלקין מבין שהציבור הירושלמי לא קונה את זה. ברקת היה ראש עיר טוב והניסיון להמליך בקומבינה לא מתקבל".

עוד קובע ברקוביץ' כי "אלקין נקט בקו של הכפשה, הפצת פייק ניוז וניסיון לקשור אותי לקרן החדשה. לא היו דברים מעולם. לאלקין אין הרבה מה להציע. הניסיון ללכלך מועמדים אחרים זו לא הצורה שבה מנצחים כאן מערכת בחירות. קראתי לו לא להתחבא מאחורי אותם אסאמאסים של פייק ניוז. לא סתם הוא לא מתרומם".

ברקוביץ' נשאל אודות נהירת צעירי ירושלים אל מחוץ לעיר והוא מספר על תכניתו לפתרונות דיור בעיר. "צריכים לבנות לא מעט יחידות דיור בירושלים אבל לצערי הרב ממשלת ישראל מקפיאה כל בניה בירושלים ב-8-10 השנים האחרונות. כעת יש ממשל אמריקאי אחר ואני מתכוון לפעול בנושא הזה כראש העיר. לבנות בגבעת המטוס 3500 יחידות דיור, 10,000 יחידות דיור בעטרות לכל תושבי העיר. צריך לקדם דיור להשכרה למי שלא יכול לקנות דיור" הוא אומר ומצביע על המקומות בעיר בהם ניתן לקדם פרויקטים מסוג זה.

כמו כן הוא מזכיר את המאבק בתופעת 'דירות הרפאים' והנכסים הנטושים לצד קידום מיזמי פינוי בינוי ויצירת מלאי דירות שיקטין את העזיבה.

כשהוא נשאל אודות תמיכתו במיזמי בינוי ערביים בתקופת ההקפאה, משיב ברקוביץ' ואומר כי הוא "לא יודע על איזה תכניות דיור מדובר. מאשימים אותנו בהאשמות שווא. הייתה שכונה אחת שאישרנו, אבל במקביל קידמנו הרבה תכניות אחרות ברמת שלמה, בפסגת זאב ושכונות אחרות. חלק מהכשלים נבעו מחוסר התקשורת בין ברקת לכחלון. אני מחויב לרוב הציוני בירושלים ומאמין בצורך באחדות הציונית".

ברקוביץ' מוסיף לדברים ומציין את הפרק בתכניתו שעוסק במטרופולין שיחבר את גוש עציון, מבשרת ומעלה אדומים לירושלים כמעין 'עיריות בנות' שיאפשרו גם עצמאות מוניציפאלית וגם יאפשרו שיתוף פעולה שישמור על אופיה הציוני של העיר.

ברקוביץ' מדגיש בדבריו את היות הרשימה שלו מורכבת מדתיים, חילוניים ואף חרדים צעירים המצטרפים אליו ומבקשים לשבור מוסכמות מתוך הבנה שדרוש ראש עיר ממלכתי ולא עסקני. באשר לו עצמו הוא מתאר את אורחות חייו האישיים כאדם מסורתי המתכוון לשמור על הסטוטוס קוו שהתקבע בעשור האחרון. "צריך לאפשר לכל אוכלוסיה לחיות כאן תוך שמירה על הצביון המיוחד של העיר הזו".

לשאלת תמיכתו של יוסי חביליו בו והיות חביליו מי שנאבק בלא מעט זירות מקומיות מול המגזר הדתי, אומר ברקוביץ' כי יש לו תומכים רבים מסיעות שונות, "יש דברים שמסכימים עליהם ויש דברים שאנחנו לא מסכימים אליהם כמו בנושא 'ברבור'", הוא אומר ומתייחס לגלריה שנתנה מקום לאמירות שמאל קיצוני במסווה של תרבות ואמנות. חביליו ביקש מברקוביץ' להתנגד לסגירת הגלריה אך ברקוביץ' התנגד לכך.

"אין לי כוונה להדיר אף אוכלוסיה אלא לעבוד בשיתוף פעולה עם כולם. כל יהודי צריך להרגיש נוח בירושלים. לא אתן יד לפגיעה בדתיים ולא להיכנע לקיצוניות. אני מייצג גישה ממלכתית אחראית ושקולה", אומר ברקוביץ'.

את הטענות לגב כלכלי של הקרן החדשה שעומד מאחוריו דוחה ברקוביץ' מכל וכל וקובע כי מדובר בפייק ניוז שאותו מפיץ אלקין, בה בשעה שמקורותיו הכלכליים מגיעים מגיוס עצמי של תורמים פרטיים מימין ומשמאל. "אנחנו מתעסקים במהות ואחרים מתעסקים בעסקנות ובהכפשות והציבור הירושלמי לא אוכל את השקרים הללו. נמשיך בדרכנו הישרה".

את סוגית ניקיונה של ירושלים רואה ברקוביץ' כסוגיה מרכזית בביקורת שלו עיל כהונת ניר ברקת ומציג דרכים הכרחיות לתיקון המציאות בה רחובות עיר הקודש מלוכלכים. "אשנה את המציאות הזו ואוביל מהלך עמוק בבתי הספר ותנועות הנוער לחינוך ושמירה על הסביבה, נגדיל את התקציבים לתברואה, נגדיל את כמות הרכבים והעובדים, נוסיף פחים, נגביר את תדירות הפינוי, ניתן קנסות למלכלכים, אצא לשטח ביום ראשון במסר של הליכה לנקות את ירושלים".

על תמיכת הפלג הירושלמי באלקין אומר ברקוביץ' כי בראש ובראשונה לקיצוניות אין מקום בירושלים, "אלקין עוסק בקומבינות ובפוליטיקה ומנסה לגייס את העסקנים החרדים. הוא הצליח לגייס את הפלג הירושלמי. אנחנו מאמינים שהציבור הירושלמי הרחב איתנו ואני מתכוון לנצח, בתקווה כבר בסיבוב הראשון".

בדבריו שם ברקוביץ' אצבע על הצורך בהשקעות כלכליות ולדבריו 'תכנית ברקוביץ'' עוסקת בכך ומפרטת כיצד ניתן ונכון לגייס משאבים וכספים. בין השאר מדובר בבניית בנייני משרדים מודרניים, מיתוג חברות שיגיעו לירושלים, מס חברות נמוך יותר וקשר לאקדמיה הירושלמית, תמריצים להייטק וביו-טק, הקמת רובע עסקים חדש שיהנה מהקרבה למשכנה של ממשלת ישראל ועוד.