צינון בחורף- גזירה משמיים?
צינון בחורף- גזירה משמיים?צילום: iStock

יחד עם הרוחות והגשמים, אחד מהסימנים המבשרים את בואו של החורף הן הצינון, השפעת ושאר מחלות החורף. הבאנו לפניכם כמה טיפים חיוניים שיוכלו לעזור לכם לעבור את החורף הזה בבריאות.

1. שינה טובה- מסתבר ששינה טובה היא פתרון מעולה להרבה בעיות גופניות. שינה טובה לא רק עוזרת לזיכרון שלכם, אלא גם מחזקת את המערכת החיסונית. הזזת השעון אחורה יכולה להיות התחלה טובה לשינה מוקדמת יותר שתעניק לגוף שלכם כוחות להילחם במחלות החורף.

שינה טובה- מחזקת את המערכת החיסונית
שינה טובה- מחזקת את המערכת החיסוניתצילום: iStock

2. ויטמינים ומרק עוף- חיזוק נוסף למערכת החיסונית יכול להגיע על ידי תזונה נכונה. אכילת מאכלים עשירים בויטמינים (ובמיוחד ויטמין C) גם יגרמו לכם להרגיש שאתם אוכלים בריא וגם יתנו חיסון טבעי מפני מחלות.
בנוסף, מסתבר שהסבתות צדקו לאורך כל הדרך ומחקרים רבים מראים שמרק עוף עשוי להיות ההצלה שלכם בחורף הקרוב. המרק מכיל חומרים אנטי דלקתיים המשתחררים מעצמות העוף בבישול החם ויכולים לרפא את הצינון עוד לפני שתרגישו אותו בכלל.

מרק עוף- הסבתות צדקו לאורך כל הדרך
מרק עוף- הסבתות צדקו לאורך כל הדרךצילום: iStock

3. שמירה על היגיינה- גם אם המערכת החיסונית שלכם חזקה, אתם עלולים להידבק מאדם אחר או סתם משימוש בשירותים ציבוריים. כדאי להקפיד לשטוף ידיים היטב (עם סבון) אחרי שהייה במקומות ציבוריים מלוכלכים על מנת למנוע הידבקות. לא תמיד מדובר במקומות שהיינו מצפים, מחקרים מראים שהמקלדות במקומות העבודה מזוהמות בחיידקים בכמות העולה בהרבה על אסלה ציבורית. מומלץ לנקות את המקלדת אחת לכמה חודשים או לפחות לשטוף ידיים לאחר השימוש בה.

זהירות! מקלדת
זהירות! מקלדתצילום: iStock

4. פתח אוורור- הסיבה העיקרית בגללה אנשים יותר נדבקים במחלות בחורף ולא בקיץ היא חוסר האוורור בחדרים. כשהרוחות שורקות בחוץ, אנשים מעדיפים באופן טבעי להסתגר בבתים ולסגור חלונות- דבר שעוזר למחלות לעבור דרך האוויר. הקפידו להשאיר פתח קטן לאוורור לטהר את האוויר מכל החיידקים שבסביבה.

להשאיר פתוח- אפילו שקר
להשאיר פתוח- אפילו שקרצילום: iStock

5. התעמלות- הדבר האחרון שרוצים לעשות במזג האוויר הגשום והחורפי הוא לצאת לריצה קלה, ועדיין זה מאוד מומלץ. פעילות גופנית ממריצה את מחזור הדם ומחזקת את המערכת החיסונית. בנוסף, מחקרים מראים שפעילות גופנית יכולה לשפר את מצב הרוח פלאים- דבר שלא יכול להזיק בחודשי החורף העגמומיים.

גם כשקר בחוץ אפשר תמיד לרוץ במכון
גם כשקר בחוץ אפשר תמיד לרוץ במכוןצילום: iStock

ואיזו שיטה יש לכם בשביל להימנע ממחלות בחורף? מוזמנים לשתף אותנו בתגובות.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!