רגב עם זוכי מדליות הזהב
רגב עם זוכי מדליות הזהבצילום: אלי סבתי

יממה שלמה עברה מאז ריגש הג'ודוקא הישראלי מוקי שגיא מדינה שלמה ועשה היסטוריה כשבזכותו נוגן המנון "התקווה" על אדמת מדינה ערבית, לראשונה.

יממה אחרי, והיום (שני) שיחזר את ההצלחה ההיסטורית של מוקי, גם הג'ודוקא פיטר פלצ'יק.

פלצ'יק, שזכה במדליית הזהב בקטגוריית המשקל עד 100 ק"ג, שיחזר את ההצלחה של מוקי מאמש ובפעם השניה ברציפות ובהיסטוריה, ינוגן המנון "התקווה" שוב באבו-דאבי שבאיחוד האמירויות.

פלצ'יק העפיל לגמר אחרי שלושה ניצחונות, ולאחר שזכה בקיץ האחרון במדליית הארד באליפות אירופה בג'ודו שנערכה בתל אביב, הצליח לגבור על יריבים כמו קרל ריצ'רד פריי הגרמני, שזכה בעבר במדליות כסף וארד באליפות העולם.

כזכור, זו הפעם הראשונה שבה המשלחת הישראלית מורשית להתחרות עם סממנים של מדינת ישראל בטורניר באבו דאבי, בזכות לחצם של נשיא איגוד הג'ודו העולמי מריוס וויזר ושרת התרבות והספורט מירי רגב.

אמש, כשעתיים לאחר סיום הגמר, הודיעו באיגוד הג'ודו הישראלי כי החל מינואר הקרוב, יתקיים לראשונה טורניר הסבב העולמי של עולם הג'ודו - בישראל. על ההסכם ההיסטורי חתמה באבו דאבי השרה מירי רגב יחד עם נשיא איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר.

על פי ההסכם, התחרות הראשונה תתקיים כבר בינואר הקרוב ותהווה ניקוד לקריטריון המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. התחרות השנייה תתקיים לאחר אולימפיאדת טוקיו ותפתח למעשה את המחזור האולימפי החדש לקראת המשחקים האולימפיים בפריס 2024.

"אני רוצה להודות לנשיא איגוד הג'ודו ידידי מריוס ויזר על שקיבל את ההחלטה האמיצה והמתבקשת לאפשר לספורטאים הישראלים להתחרות שווים בין שווים תחת הדגל וההמנון הישראלי", אמרה רגב. "ספורט אמור לקרב בין אנשים ובין אומות. אני חווה זאת היטב כאן באבו דאבי באירוח הלבבי והחם של ראשי ענף הג'ודו והספורט במדינה. מזכר ההבנות עליו חתמתי עם ויזר אמור להביא אלינו לישראל את טובי הג'ודאים מכל העולם, כולל ממדינות ערב איתם אין יחסים דיפלומטים ואני מבטיחה שכולם ירגישו בישראל בבית, יהנו מנופיה הקסומים של ארצנו ויבקרו באתרים הקדושים לשלוש הדתות".

על הזכייה של פלצ'יק במדליה, אמר רגב: "המסע ההיסטורי של נבחרת הג'ודו באבו דאבי מסתיימת בצורה הכי מתוקה שיש עם הזכייה של פיטר במדליית זהב שנייה ופעם נוספת שדגל ישראל מוצג בארנה והתקווה מנוגנת על אדמת אבו דאבי".

לדברי השרה: "ספורטאי המשלחת הוכיחו עליונות לאורך כל התחרות עם זכייה בחמש מדליות מתוכן שתי מדליות זהב ושלוש ארד יחד עם גפן ואורי שהגיעו למקום החמישי וכל יתר הנבחרת שהוכיחו רוח לחימה אדיר. עליונות זו מגיעה הודות להשקעה העצומה והדרך הנכונה אותה מובילים יו"ר האיגוד, משה פונטי, יחד עם צמד המאמנים הלאומיים, אורן ושני והצוות המקצועי שלצידם. אני גאה על ההישג ההיסטורי אליו הגענו בזכות המאבק העיקש שהובלתי יחד עם ידידי פונטי והאוזן הקשבת לה זכינו מנשיא האיגוד העולמי, מריוס ויזר וההחלטה האמיצה והמתבקשת שקיבל לאפשר לספורטאים הישראלים להתחרות תחת הדגל וההמנון הישראלי".

יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב מ'יש עתיד', המוביל תביעה משפטית בינלאומית להחזרת סמלי מדינת ישראל לכל תחרויות הספורט בעולם, בירך את פיטר פלצ'יק על הזכייה במדליית הזהב, ועל השמעת "התקווה" באבו דאבי, כשכתב: "כשמשלחת הג'ודו הישראלית זוכה בשתי מדליות זהב והקהל באבו דאבי שומעים את "התקווה" מתנגן יום אחרי יום - זו כבר הצלחה גדולה לג'ודו הישראלי ולמדינת ישראל בכלל. מגיעות לפיטר פלצ'יק את כל הברכות על הזכייה במדליית הזהב, על אדמת אבו דאבי. גרמת לנו את גאווה גדולה ושמחה ענקית".